Wat je ver haalt is lekker.

6 augustus 2018 - Buxières-sous-les-Côtes, Frankrijk

Wat je ver haalt is lekker.
Vanochtend zijn we al vroeg uit de veren. We willen het grootste stuk waarin we moeten klimmen in de koelte rijden. Het wordt vandaag weer 35 graden.
Op de route zit weinig gelegenheid om wat te eten en te drinken dus als ik een aanplakbord zie kijk ik meteen naar de route. Ja hoor met een kleine aanpassing in de route moet het lukken:)
We komen bij een klein café uit en de man weet precies wat we nodig hebben. Waar de vaste oudere gasten voor rosé uit een soort jerrycan gaan, houden wij het bij koffie en stokbrood. We zitten binnen, want de zon brandt al lekker. De ‘fietsroute’ die onze mobiel aangeeft om weer op de route te komen is een weg waar ze 90 km per uur mogen rijden. Gelukkig rijdt er amper verkeer en houdt iedereen erg rekening met je. In een grote boog gaan ze pas langs ze heen wanneer het veilig is. Toch ben ik blij als we weer aansluiten op onze route. Deze wordt nu vlakker en gaat veel langs akkerbouw. Ik vind de grote rollen opgedroogd gras prachtig kleuren op de velden. De blauwe lucht steekt er mooi bij af. De weg is nu vlak en het schiet zo lekker op. Ik spot wilde lathyrus helaas ruikt het niet. Jan heeft er het tempo erin met de intensiteit die hij in de bergen had en ik volg hem. Soms met iets meer afstand:) ik heb wat last van zadelpijn.
Vandaag is een lange tocht maar we halen onze bestemming en het is het dik waard! We zetten in de tuin, in de boomgaard de tent op en zwemmen nog heerlijk in het zwembad. De b&b wordt gerund door een Nederlands echtpaar en zit helemaal vol. Wij kunnen wel gebruik maken van de faciliteiten en zelf koken.
Nu is het inmiddels al laat, maar de temperatuur is nog lekker en zitten we nog buiten onder de overkapping na te genieten. De sterrenhemel is prachtig te zien, het is hier ook echt donker en heel stil. Met een zaklantaarn lopen we terug naar de tent.
Liefs Jan en Marlies
Buxerulles

1. Aly van Beek:
    7 augustus 2018
    he reizende mensen [met een korte ei ,anders ga je zo hoog .]Dat je op een fiets zoveel kan zien en meemaakt is toch geweldig .Hier nog tropisch vandaag ,maar het wordt anders ,donderdag regen ,ik trek mijn oude badpak aan en ga op het balkon staan ,laat maar kletteren !
    Veel plezier en bol-an hoor ,liefs Aly
  2. Stella:
    7 augustus 2018
    Marlies die wilde lathyrus heeft mijn vader gepland Ik blijf erweg van Goede reis verder liefs Stella
  3. Anca van de lande-van Roomen:
    7 augustus 2018
    hoi jan marlies wat beleven een hoop op je fietstocht en zien erg veel moois onderweg erg mooie foto's vooral van bb was goed vertoeven toch morgen is de hitte voorbij beter voor jullie als er geen plensbuien komen op naar het nieuwe verhaal liefs van ons xxx