Spanje.

21 augustus 2018 - Platja d'Aro, Spanje

Spanje.
We verlaten onze leuke kleine camping op weg naar Narbonne. Die kleine Franse campings zal ik gaan missen. Heel rustig en van alle gemakken voorzien, sommige zelfs met een zwembad.
Nu de  beslissing eenmaal genomen is om te stoppen voelt het ook goed.
We fietsen naar Narbonne waar ik de treinkaartjes koop. Hier is nog echt een kaartverkoop met papieren treinkaartjes. Wat fijn dat er zoveel aandacht nog voor de mens is. Als ik aankom sta ik bij een paal van 20 minuten wachttijd, er staan 4 mensen voor mij.. Dat is de andere kant. Gelukkig hebben we geen haast want dan gaat het mis hier:) In Frankrijk is er nog veel tijd voor een gesprekje bij de supermarkt of zoals hier waar mensen geholpen worden. Misschien wat langer wachten maar er is wel tijd voor elkaar. Ik zie niemand op zijn horloge kijken of geërgerd kijken, iedereen is het gewend.
We reizen in dezelfde stijl met de langzame trein die echt vlak langs de kust gaat. We komen door een natuurgebied met ‘wilde’ dieren, volgens Google maps. Ik zie wel mooie watervogels, maar daar blijft het dan ook bij.
De kustplaatsjes met prachtige baaien volgen, we zien alleen de eerste vier of zo want daarna raken in gesprek met twee andere fietsers. Ze zijn bij hetzelfde station ingestapt en gaan naar Barcelona waar ze wonen. We stappen samen over in Portbou voor de trein richting Barcelona. Voor we het weten zijn we er al, we zitten zo gezellig te praten.
In Girona stappen we op de fiets en rijden al vrij snel op een onverhard fietspad naar Playa D’Aro onze eindbestemming. De afstand valt ons tegen, we dachten dat het iets dichterbij was. Onderweg pakken we de route weer op.Hoeveel keer we onderweg de band op pompen weet ik niet meer maar wel heel veel en natuurlijk wind tegen:(
Als we op de camping arriveren voelt het heel vertrouwd. Hier hebben we toch een paar jaar achter elkaar de zomer doorgebracht met de kids. De camping is nog  mooier geworden, goh wat lijkt het nog kort geleden dat we hier waren. Heerlijke tijden met veel gezelligheid van vriendschap en verliefdheid van de jongens. Alles komt als een film terug.
We slapen als roosjes en vandaag genieten we van het zwembad en strand.
Jan heeft het alweer over meedoen met een spinningles en de Mas Nou ( een berg die hij altijd op fietste) beklimmen...
Ik wacht even, lig lekker aan het strand te lezen en mijn bovenbenen bij te laten kleuren:)
Jan relaxt vandaag ook, drijft op zijn net gekochte luchtbed alweer af in de zee. Vast zoals vroeger weer in slaap gevallen.
De zee is hier heerlijk van temperatuur, raar hoor dezelfde zee als in Zuid Frankrijk.
Het lukt ons nog wel om dit een paar daagjes vol te houden.
Zondag vliegen we weer naar huis. We hebben een geweldige fietst reis gemaakt en genieten nu nog even van de zee en het strand voor de drukte van alledag weer begint. Tot gauw.
Liefs Jan en Marlies

1. Agnes Smeele:
    Hoi Marlies en Jan,

Ik heb weer genoten van de dagelijkse verslagen. Wat een geweldig avontuur weer en groot gelijk om het op het laatst een beetje rustig aan te doen! Geniet van jullie laatste dagen. En een goede reis naar huis.

Liefs Agnes Smeele
  2. Henk Lansink:
    22 augustus 2018
    Marlies en Jan ik heb genoten van julie reisverslag. En jullie nog lekker genieten aan het strand.
  3. Thea Smeele:
    22 augustus 2018
    Bedankt Marlies en Jan voor de fijne vehalen.Geniet nog lekker van het niks doen.Een goede reis Zondag naar huis.Veel liefs Tante Thea.
  4. Petty:
    22 augustus 2018
    Mooi afsluitend verslag, houd je jan wel in de gaten op zn luchtbedje! Voor je het weet dobbert ie richting Sardinie 😂 goede terugreis en probeer het weer mee te nemen, hier gaat de herfst beginnen. Liefs pet en rene.
  5. Anca van de lande-van Roomen:
    22 augustus 2018
    Hoi Jan en Marlies bedankt voor jullie mooie avontuurlijke verhalen het was soms net of we erbij waren behalve bij het oppompen van de band 😂😂😂😂 we kijken uit naar het volgende avontuur groetjes Fred Anca en Tessa 🎶🎶🚶‍♂️🎶🎶🚶‍♀️🎶🎶 tot gauw xx
  6. Paul:
    22 augustus 2018
    Lieve Jan en Marlies. Wat hebben we genoten van jullie avonturen in jullie dagverslag . Fijn dat jullie het nu zo , met mooi weer kunnen afsluiten. Geniet van je laatste daagjes en veilige reis naar huis.
  7. Aly van Beek:
    22 augustus 2018
    Wat fijn Jan en Marlies dat ik mocht delen in jullie fietsreis .
    Ik bewonder jullie !
    Wel thuis en lieve groet van Aly.
  8. Piet en Tineke Hafkamp:
    22 augustus 2018
    Nog een paar fijne dagen in Spanje gewenst! Geniet met volle teugen van de beloning op de fietstocht. Dank voor het mogen meebeleven van jullie avonturen.
  9. Caroline:
    Lieve Jan en
    Marlies, dank je wel voor de mooie verhalen !
    Geniet maar volop na van jullie rijke avonturen samen ! Liefs
  10. Froukje:
    23 augustus 2018
    Lieve Jan en Marlies, bedankt voor je mooie verhalen . Wat een inspanningen hebben jullie gemaakt en wat fijn dat het ondanks de hitte en de tegenwind gelukt is. Eigenlijk jammer dat je Barcelona niet gaat bekijken, andere keer ? Ik wens jullie een goede terugreis toe en nog een paar fijne stranddagen. Groeten van Froukje
  11. Rom Guttinger:
    Marlies en Jan,

Wat een mooie tocht hebben jullie weer gemaakt.
    Geniet van het mooie vakantieweer en vakantieomgeving en een goede thuisreis toegewenst.
    Tot ziens in de Sijs.
    Groet, Rom
  12. Anneke:
    24 augustus 2018
    Wat een heerlijke reis hebben jullie weer gemaakt. Geniet nog even lekker van het strand. En bedankt weer voor de leuke verhalen. Goede reis zondag!