Warmte+sterke wind =?

20 augustus 2018 - Sallèles-d'Aude, Frankrijk

Warmte +sterke wind = ?
We laten het strand achter ons en rijden naar Beziers. Een prachtige oude stad met een kathedraal uit 770. Hij is natuurlijk, zoals bijna alle kerken, ooit  in vlammen opgegaan maar daarna echt heel mooi herbouwd. We kijken onze ogen uit naar de glas in lood ramen en de beelden achter het altaar.
De stad is mooi opgebouwd met leuke kleine straatjes.
Het is bloedheet en als we bij grote fonteinen komen, die soms spuiten en soms niets doen.  kan Jan het niet laten en rijdt er doorheen:)
We vervolgen de route en komen bij het Kanaal du midi. Een sluizencomplex  van 9 sluizen waarbij er elke keer een afstand ertussen zit van 15 meter. Het wemelt hier van de Hollanders! Waar komen ze ineens allemaal vandaan? Is  het omdat ons land zoveel sluizen kent of omdat de sluizen op de Unesco werelderfgoed lijst staat? Het is druk met boten die willen sluizen en het is een fascinerend gezicht.
Als we eindelijk hier wegrijden is de wind uitgerukt tot stormachtig en alleen maar tegen. Tel daarbij op dat het 36 graden is en dat we elk uur het bandje van de kar moeten oppompen want de fietsenmakers zijn dicht ( lundi) De binnenband is poreus dus we hebben echt een nieuwe nodig maar de bandmaat is geen doorsnee maat:(
Na 50 kilometer hebben we het helemaal gehad en nemen een camping. Net als Maarten stoppen we morgen met onze tocht. Theoretisch kunnen we hem prima afmaken. Nog 300 te gaan maar we doen het niet
We rijden ‘s ochtends naar Narbonne en gaan dan met de trein naar Girona. Daar pakken we de route op naar het strand waar we de laatste dagen zullen bivakkeren. De weersverwachting geeft aan dat het deze dagen 36 graden blijft en dan is het aan het strand heerlijk.
Morgen nog een laatste verhaal en dan stopt het. Iedereen bedankt voor het meeleven en de leuke reacties die we van jullie mochten ontvangen.
Liefs Jan en Marlies

1. Piet en Tineke Hafkamp:
    21 augustus 2018
    Wat zullen we de verhalen en foto’s missen, Marlies! Verstandig om ook nog - na morgen- een paar dagen rustig te genieten van het strandleven.
  2. Suze:
    21 augustus 2018
    Wat hebben we genoten van jullie verhalen. Heel verstandig om nog even lekker te genieten op het strand. Goede reis voor het laatste stuk!
  3. Petty:
    21 augustus 2018
    Toppers jullie hebben een geweldige trip gemaakt, en een verstandig besluit genomen! Wat water en mannen betreft, ja dan zijn het net kinderen 😂 jammer dat we het s’morgens weer alleen met de krant moeten doen 😜 goede laatste loodjes, en ehum niet te veel bakken op het strand, geniet ervan 💋
  4. Paul:
    21 augustus 2018
    Dat is een tegenvaller zeg. Eigenlijk zoiets van jullie niet verwacht . Maar jullie zullen er best goed over nagedacht hebben. Dan is lekker aan het strand liggen een prima alternatief.
    Fijne dagen en wij gaan afkicken omdat we jullie verhalen nu moeten gaan missen.
  5. Henny Smeets:
    21 augustus 2018
    Dank voor de mooie foto van het sluizencomplex, want deze kan ik mooi gebruiken voor ons fotoboek. Onze foto was niet zo mooi van zoiets bijzonders.

Jammer, dat jullie het laatste gedeelte niet doen, want je zou nog veel moois tegenkomen. Maar mooi dat jullie de westelijke route hebben genomen van de fietstocht daardoor hebben jullie al heel wat klimwerk gehad.

Geniet nog van de dagen aan het strand en sterkte met de afkickverschijnselen.

Groet, Wim en Henny
  6. Mieke Pieket Weeserik:
    Dank je voor de mooie verhalen !!! We hebben weer genoten 😊
  7. Anca van de lande-van Roomen:
    21 augustus 2018
    wat een prachtig verhaal weer we gaan ze missen hoor jullie prachtige verhalen en foto's groot gelijk dat jullie lekker gaan chillen op het strand 36 graden goed insmeren goede vlucht terug pas goed op elkaar liefs van ons anca fred tessa xxx
  8. Roelie:
    21 augustus 2018
    Heerlijk genoten van je verhalen en boeiende schrijfstijl Marlies. Heel verstandig om nog een beetje te lummelen voordat het nieuwe schooljaar weer begint. Geniet ze samen met Jan aan het strand.
  9. Stella:
    22 augustus 2018
    Dank voor je leuke verhalen goede reis Naar huis liefs Stella