Go out!!!

9 augustus 2022 - München, Duitsland

Go out!!

Vannacht veel regen en ook als we wakker worden regent het nog een beetje. Tijd om ons nog even om te draaien😉

We ontbijten op hoogte. Naast onze tent is een bal (kunstobject) waar je in kunt slapen. Daarbij is een platform met een tafel en twee stoelen onder een afdakje. Alsof ze het voor ons neer hebben gezet😉

De winkels zijn hier op zondag dicht en dus verkopen ze op de camping het brood van gisteren. Voor ons geen probleem met het tosti apparaat, we eten dus geroosterd brood.

Alsof het zo moet zijn stopt het daarna met regenen. We gaan op de fiets naar een wandelpad ( Vintgar) toe waar we via een eenrichtingsweg langs de rivier lopen. Het is een mooi maar wel een druk pad. Toch kunnen er een beperkt aantal mensen lopen omdat ze werken met een tijdslot.

Daarna fietsen we weer terug naar Bled. Je kunt Bled niet bezoeken zonder een overtocht naar het eilandje met een kerkje erop. Bled is mooi maar wel super toeristisch en ze proberen echt overal geld uit te slaan. Wanneer we met de boot aankomen, waar we al geld voor hebben betaald, vragen ze op het eiland €12,50 p.p. om het kleine kerkje te bezoeken en je kunt dan ook omhoog lopen naar de kerkklokken. Het gevolg is dat niemand het bezoekt. Terugfietsen naar de camping is makkelijk, we gaan bijna alleen maar naar beneden.

Maandag 8 augustus

We fietsen om 9:30 naar het station. Het is nog geen 2 km maar een super klim. Het laatste stukje van de route want we gaan naar huis. Bijna 1000 km hebben we gereden met heel veel hoogtemeters door een prachtig gebied. We houden nog steeds enorm van de bergen. Het is elke keer weer een grote uitdaging om boven te komen en heerlijk om dan af te dalen. Bij het station is het enorm druk. De ticketautomaat is kapot, dus we moeten een kaartje in de trein kopen. Het is wringen om in de trein te komen, hij is overvol. Op elkaar geplakt staan we in het laatste voorportaal. Bij de volgende halte komt er een knappe maar zeer onvriendelijke conductrice aan. Ze vraagt ons in het Engels of we een ticket hebben. Als we aangeven dat we dit bij haar willen kopen omdat de automaat kapot was heeft ze geen pardon en roept alleen maar:” Go out!” Ze luistert niet eens naar ons😱 en is ronduit onbeschoft. Er zit voor ons niks anders op dan uit te stappen. Jan is witheet en maant mij om het uitstappen erg langzaam te doen. Op het perron staan nog twee Duitse fietsers die er ook niet mee mogen. Ook zij konden geen kaartjes kopen. Wanneer  de conductrice de trein wil laten vertrekken sluit de deur niet goed.  Er verschijnt een super gemeen lachje bij Jan. Diverse mannen moeten erbij komen maar uiteindelijk kan de trein vertrekken en roept ze heel hard “halleluja “ uit. En wij.. wij blijven achter. Samen met de Duitse fietsers kijken we naar andere mogelijkheden om Villach te bereiken. Vanuit Villach hebben we allebei wel trein en fietstickets kunnen boeken. Taxibus of bus lukt  helaas niet om naar Villach te komen en dus wordt het lang wachten… De volgende trein gaat pas uren later, om 16:45. Gelukkig vinden we een warm restaurant en vermaken we ons wel.

Wij pakken daarna op het eindpunt onze auto maar de andere fietsers moeten naar Leipzig en dat is niet meer haalbaar. Nu zijn ze de tickets vanaf Salzburg kwijt en moeten ook nog een hotel boeken. Duur dagje dus😱  We blijven de fietsers ontmoeten. Waar wij in de stad gaan zitten voor de lunch en om een spelletje te spelen komen zij ook. We helpen elkaar met de fietsen in de trein te zetten en raken met elkaar aan de praat. Zo komt het dat het langste treintraject voorbij vliegt. Ook zij blijken allebei uit het onderwijs te komen. Het wordt helemaal gezellig als ze ook nog ‘snaps’ mee hebben😉

Uiteindelijk is het 22:15 als we uit de trein komen en naar de auto fietsen. Die staat op 5 km afstand. Lang leven google maps want zo kunnen we vlot onze auto terugvinden die we bij een begraafplaats hebben neergezet. Voor een camping is het te laat en dus gaan we vast een stuk rijden en rond München pakken we een hotel.

Dinsdag 9 augustus

Na een goede nachtrust en een heerlijk ontbijt gaan we nu op pad. Ik gok in een keer naar huis. Als je eenmaal de stal ruikt..

We hebben een heerlijke fietsvakantie achter de rug. Prachtige ontmoetingen en schitterende natuur. Dank voor jullie leuke reacties en tot onze volgende tocht naar…..  We hebben nog geen idee.

Liefs van ons Jan en Marlies

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Roelie Loois:
    9 augustus 2022
    We hebben weer genoten van al jullie prachtige ervaringen, dank!
  2. Gert Slokker:
    Marlies
    Bedankt voor die prachtige reisverhalen.
    Goede reis terug 👍
    Gert en Ankie
  3. Marijke Roos:
    9 augustus 2022
    Het was meer heel leuk om op deze manier jullie vakantie mee te beleven Marlies! Bedankt en tot de volgende trip!
  4. Paul:
    9 augustus 2022
    Fijn om jullie avonturen weer mee te hebben kunnen lezen. Was leuk. Volgend jaar naar??
  5. BERT van der roest:
    9 augustus 2022
    Groetjes En bedankt voor je verhaal
  6. Maria:
    9 augustus 2022
    Nee jij bedankt weer voor die prachtige verhalen.
    Voor ons was het een beetje vakantie vanuit thuis.
  7. Ton en Marianne:
    9 augustus 2022
    Het was weer leuk om jullie prachtig verhalen te volgen. Wéér een vakantie die niemand jullie meer afneemt. Gefeliciteerd met Toms aanstelling en welkom thuis.
  8. Simone en Ton:
    9 augustus 2022
    Ik ben bekaf nu, hele stuk meegefietst. Was prachtig. Dank weer
  9. Jos:
    9 augustus 2022
    Wat fijn om te lezen Marlies , geniet nog even we zien elkaar weer in de sijs !
  10. Jeannette:
    11 augustus 2022
    Fijjn weer veilig thuis! 😀 straks weer tjd om nieuwe plannen te maken, geniet ervan! 😘
  11. Petty:
    12 augustus 2022
    Dit was een kort, maar mooi, tripje. Thanx voor het mee genieten. Voor de zon hoeven jullie nu niet meer op pad, maar de plannen voor de volgende trip kunnen alvast gemaakt worden toch 🤣😎😉 groetjes
  12. Froukje voortallen:
    14 augustus 2022
    Lieve Jan en Marlies, weer bedankt voor je prachtige verhalen en foto’s, ik ben een beetje laat met de reactie maar het is hier zo warm en ik kom tot niets. Tot ziens in de Sijs. Liefs van Froukje