Aan alles komt een eind.

5 augustus 2017 - Huizen, Nederland

Aan alles komt een eind.
Vannacht hebben we in Winsum geslapen in een b&b. Na die dag tegen de wind in gefietst te hebben was het
heerlijk even een keer geen tent op te zetten.
We fietsen vandaag de route verder maar hebben ervoor gekozen om het laatste stuk met de trein te doen zodat Jan morgen nog een dag  administratie kan doen voor hij weer gaat beginnen.
We herkennen de Friese plaatsjes nog van vier jaar geleden, toen onze eerste fietstocht. We passeren leuke plaatsjes zoals Hinloopen, Stavoren en Lemmer en genieten van de route.
Helaas rijden er geen treinen vanuit Kampen waar wij willen opstappen vanwege werkzaamheden bij de ns. Alleen bussen maar ik gok dat daar onze fiets niet in kan.Er zit niets anders op dan naar Meppel te rijden. De route is oersaai door de polder. Geen haar op mij hoofd die eraan denkt om daar te gaan wonen. Er komt geen eind aan die weg:( Gelukkig kunnen we een poos later weer een leukere weg volgen. Toch zijn we blij als we bij het station zijn. De teller staat inmiddels op 105, echt wel dik genoeg.
Daarom laten we ons ophalen van Naarden Bussum
Al met al een heerlijke vakantie gehad, anders dan gepland maar erg leuk.
Liefs van ons Jan en Marlies

1. Marianne:
    5 augustus 2017
    Het was weer leuk om jullie te volgen. Welkom thuis weer
  2. Anca van de lande-van Roomen:
    6 augustus 2017
    Hallo stoere lieve schatten super verhaal weer gelukkig weer veilig thuis erg mooie foto's echt hollands fijne zondag liefs van ons xxx
  3. Anneke:
    6 augustus 2017
    Welkom thuis allebei. Wat een avontuur in eigen land de afgelopen dagen! Fijn dat jullie zo veel mooie plaatsen hebben gezien. En nu de volgende reis plannen? ;-)
  4. Thea Smeele:
    6 augustus 2017
    Marlies en Jan Welkom thuis. Je vakantie was anders dan anders maar wel gezellig. Jullie hebben er weer heel wat kilometers opzitten. Geniet maar weer van jullie eigen huisje. Liefs Tante Thea.
  5. Mieke Pieket Weeserik:
    Wat een verhalen weer. Enig om te lezen ☺
  6. Paul:
    6 augustus 2017
    Welkom thuis. Fijn dat jullie toch terugkijken op een fijne vakantie.
  7. Judith:
    Hey Marlies en Jan,
    Wat een tegenvaller van de NS. Als je met de trein reist, sta je regelmatig voor verrassingen.
    Het was weer leuk om jullie reis te volgen!
    Groeten, Judith en Peter
  8. Astrid:
    12 augustus 2017
    Mijn reis langs de Maas zit er ook op. Terug met de trein.....oh....werkzaamheden tussen Eindhoven en Boxtel. ....dan maar 2 uren fietsen. In de trein naar utrecht kwam ik een jongen tegen met fiets. Deze was gewoon in het laadruim meegenomen. Het kan dus wel.
    Dank voor de levendige reisverslagen. Echt mensen uit de Menno Simonszhof.....die laten zich niet uit het veld slaan en zoeken een andere oplossing.