Storm!!

3 augustus 2017 - Vlieland, Nederland

Storm!!
Oef wat duurde de nacht lang.
Ik was meer wakker dan dat ik sliep. De storm raast om ons heen en de tent gaat vaak heen en weer. Buren hebben ons verteld dat tijdens de storm van twee jaar geleden de "de Waard tenten" waar zowat de hele camping mee is gevuld, omgingen als bosjes. Sta je met een polyester tentje:(
We slapen lang uit om een beetje bij te tanken maar de storm gaat niet liggen. We laten de boel de boel en maken een heerlijke strandwandeling en komen terug via de enige winkelstraat. Het eiland is nagenoeg autovrij en toch is de camping bomvol. Diegene die hier staan laten de karretjes op de camping brengen. Ook zien we net als altijd bij de boot de karren hier al staan. Op de camping staan veel mensen met kleine gezinnen en toch zonder stroom. Wat maakt Vlieland dan zo speciaal: je mag hier nog gewoon een kampvuur maken aan het strand, de camping is lekker ongedwongen en er is veel te doen voor jong en oud. Leuke bandjes die spelen en het ligt aan het strand.
Als we terugkomen blijkt een tentstok het amper te houden. We halen de stok maar los. De storm wakkert nog meer aan...Niet veel later horen we onze vriend ( iets minder begaafd, rond de 45 met een wc rol met een touwtje om zijn nek) langs de tent lopen. We zitten in de voortent te eten. Dan horen we onze vriend tegen zichzelf zeggen: " O, kijk nou daar is een stok los, gelukkig ben ik er en kan ik hem erin zetten". We zitten in de voortent en kunnen het gelukkig voorkomen. Toch als we ' s avonds laat thuiskomen van wederom een strandwandeling met afzakkertje om de overwinning van de Nederlandse dames te volgen en vieren, zit de tentstok er weer in:) Ik denk dat hij weer is langs geweest:)Gelukkig staan we nog overeind. De storm is iets gaan liggen maar nog steeds heftig. Morgen breken we op en varen naar Harlingen. Daar beslissen we wel wat we gaan doen.
Liefs van ons Jan en Marlies

1. Paul:
    4 augustus 2017
    Wie zong ook al weer:ZOMER IN HOLLAND,.?
  2. Froukje:
    5 augustus 2017
    wat hebben jullie het zwaar zeg. Wij zijn naar de Elzas geweest en daar was het prima weer. Heb met veel genoegen al je boeiende reisverslagen gelezen. Veel plezier verder en ik wens jullie beter weer toe. Groeten van froukje.