De laatste fietsdag.

5 augustus 2020 - Remagen, Duitsland

De laatste fietsdag.

Veel eerder dan ik zou willen breekt deze dag aan. De laatste fietsdag. Nou ja fietsdag:) We doen heel rustig aan want vandaag pakken we een stuk etappe met de boot en die gaat pas om twaalf uur.  Een reisje aan de Rijn kan natuurlijk ontbreken. Als we koffie drinken in het stadje pakt Jan nog snel even een kappertje. Wanneer ik hem buiten opwacht valt mij telkens op dat de mensen die voorbij lopen enorm moeten lachen om een bepaalde plek, vaak zetten ze het op de foto. Ik heb het ook gedaan maar misschien kunnen jullie uitleggen wat er zo grappig is. We snappen het niet, het zal vast een woordspeling zijn. (Zie foto)

De zon is al goed doorgebroken als we de de boot op gaan en de wind neemt in  kracht toe tot heftig. Ik zit nu nog lekkerder met de wetenschap dat we 40 km wind tegen omzeilen. We kunnen via de routeplanner van Jan mooi volgen waar we zijn en tevens de info over de route. Het stikt hier van de mooie kastelen. Dit heeft aan veel mensen heel wat bloed, zweet en tranen gekost want ze staan allemaal natuurlijk hoog om een goed uitzicht op de Rijn en de vijand te hebben. We zien een beauty van een kasteel en lezen dat deze is gekocht door een Japanner. Hij heeft er een hotel van gemaakt. Een overnachting hier zal vast een vermogen kosten.

Het is twee uur als de boot aanmeert in Koblenz. We herkennen veel. Wat is het druk, we lunchen even maar besluiten lekker door te fietsen. Onze laatste fietsdag. De route volgt met fikse tegenwind langs de Rijn met plaatsjes en biergarten aan het water, maar natuurlijk ook met de nodige industrie.

Als we wat drinken zie ik appjes van mijn werk voorbij komen over volgende week. Oei, dan moet ik alweer beginnen met voorbereiden. Hoe leuk ik mijn werk ook vind ik moet er nog even niet aan denken. Dit is zo fijn leven, zo relaxt en heerlijk buiten...Toch is het onze laatste dag en komt aan alles een eind. We stoppen op een volle maar stille camping en grappen dat Irma, de gebarentolk, vast hier zit. We zetten voor de laatste keer de tent op en overdenken de vakantie. Wat hebben we genoten. De route was fantastisch. De bergen vonden we allebei het mooiste stuk. De lekkerste koffie hadden we in Italië en de leukste overnachting  was bij de oude dame.

We hebben contact met het thuisfront. Tom is zo lief om ons morgen op te komen halen. Het waren nog maar 5 fietsdagen naar huis...Ach het maakt niet uit het ging ons om het fietsen en wat hebben we het fijn gehad. Voor diegene die het belangrijk vinden we hebben  bijna 1700 km gereden. Voor ons was het lekker fietsen het belangrijkste en dat is op onze nieuwe fietsen goed gelukt.

Volgende bestemming? We hopen volgend jaar wel 4 maanden te gaan reizen. Of dat nu dan wel gaat lukken...  We zien wel. Dit was in ieder geval heerlijk. Bedankt voor het meelezen en de leuke reacties.

Liefs Jan en Marlies

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Arlette:
    5 augustus 2020
    Heel erg bedankt voor jullie verhalen.
    In je verhalen zag ik alles voor me als een film.

Veel gelachen om ......hoe je schrijft.
    Echt zo grappig.

En dan die mooie foto’s.

Lieve groetjes van Arlette
  2. Mieke Pieket Weeserik:
    Mooie verhalen en foto's!!! Heerlijk om te lezen 🙂😂
  3. Marijke Roos:
    5 augustus 2020
    Heerlijk om jullie belevenissen weer te mogen lezen. 1700 km Helden!
  4. Carla de Rijk:
    5 augustus 2020
    Genoten van al je verhalen en foto's.
    Wat een afstand hebben jullie gefietst, geweldig !
  5. Marjolein:
    5 augustus 2020
    Elke dag mee gefietst en moois meegemaakt zonder te hoeven trappen ha ha dank jullie wel. Fijn dat jullie het goed gehad hebben!
  6. Sjef en Janny:
    5 augustus 2020
    fijn dat jullie zo genoten hebben. mooie reis om op terug te kijken. we zien elkaar snel
  7. Piet en Tineke Hafkamp:
    5 augustus 2020
    Bedankt voor de mooie verhalen en foto’s, we zagen jullie gewoon bezig. Zo leuk alles opgeschreven! 👍🏼 En petje af voor de 1700 km door zo’n afwisselend landschap. We gaan de verhalen missen. Bedankt Marlies . Hartelijke groeten voor Jan en jou van Piet en mij. 😘😘
  8. Suze:
    5 augustus 2020
    Bedankt voor de prachtige verhalen, zag er elke dag naar uit. Even afkicken nu. Respect voor de 1700 kms, over heuvels, bergen en wisselende wegen! ( ps Vrije vertaling van het grappige bordje is iets van poeplaantje, haha) Goede thuisreis en succes met voorbereiden van je nieuwe groep Marlies.
  9. Bert van Aggelen:
    5 augustus 2020
    Mooie verhalen weer. Ben benieuwd naar de volgende bestemming en de verhalen daar over.
  10. Froukje voortallen:
    5 augustus 2020
    Lieve allebei. Ik wens jullie een goede thuiskomst. Jammer dat het voorbij is. Bedankt voor al je mooie en smakelijke verhalen en belevenissen die je met ons gedeeld hebt. Ik zal het missen. Het allerbeste en tot ziens. Liefs van Froukje
  11. Ton:
    6 augustus 2020
    Lieve Jan en Marlies, ook wij hebben volop genoten van jullie verhalen en reisden ook in gedachten met jullie mee. Wat een verhalen en volgens mij is het nog geen honderdste deel van wat jullie verder allemaal hebben gezien en meegemaakt. We spreken snel een keertje af, want ik wil de rest ook nog zo graag een keertje horen en natuurlijk jouw ervaringen met je Drone Jan.
    Wel thuis en bedankt voor de prachtige verhalen 😘. Hartelijke groetjes van Erica en Ton
  12. Petty:
    6 augustus 2020
    Na een geweldige ervaring rijker, zit het er helaas alweer op! Ook voor alle volgers, die met smart wachten op de volgende trip🙏🏻😇 nu snel even bijkomen, en dan weer zo het ritme in van het normale ‘werkzame ‘ leven 😱 dank voor het delen van jullie dagelijkse belevenissen , en welkom thuis 💪🏼🎶💋