Weer een nieuw vervoermiddel:)

2 augustus 2017 - Oost-Vlieland, Nederland

Weer een nieuw vervoermiddel:)
Vanochtend waren we al om 9.30 op pad, ons recordtijd.
Niet omdat het moet maar gewoon omdat we wakker zijn. Gezellig samen met een ander fietsstel ontbeten.
En niet veel later pakken we de route weer op langs de dijk naar Den Helder. Samen zijn we het er over eens dat het stuk van Wijk aan Zee tot Den Helder echt het mooiste stuk van de route is. We gaan dit zeker nog een keer fietsen (uiteraard wel weer met wind mee).
Wanneer we aankomen in Den Helder hoeven we amper te wachten op de boot en ook daar zien we het fietsstel weer terug. We blijven afscheid nemen.
De wind is nog behoorlijk sterk en we vliegen bijna naar de overkant van het eiland. Genoeg tijd om
in het zonnetje op een terras te zitten, om 16.00 vertrekt de boot naar Vlieland pas.
Er is regen op komst maar geen hotel vrij dus we zullen het met de tent moeten doen en hopen op een plekje op een camping.
De overtocht is geweldig. We gaan met een kleine veerboot over. Het is volle bak wel 18 fietsers tellen we. Hutje aan mutje zitten we op de boot bij onze fietsen terwijl die worden vastgesnoerd. De mevrouw waar we ons kaartje kochten was super chagrijnig, dit in tegenstelling van de bemanning. Wat een gezellige tocht. Ook het Texelse Juttertje komt erbij aan de pas:) De F16 vliegen af en aan waarop de bemanning ons vertelt dat diverse landen hier op Vlieland trainen.
We worden afgezet bij het puntje van Vlieland waar een giga bus ons gaat vervoeren naar de bewoonde wereld. Iedereen houdt gespannen zijn adem in, kan iedereen daar wel in? Het past echt net! Jan krijgt een belangrijke opdracht om de fietsen tegen te houden wanneer de bus tegen de duinen omhoog rijdt. De man vertelt ons dat als het fout gaat alle fietsen op straat liggen. De stemming zit er meteen in:) menigeen roept iets naar Jan en vraagt of hij goed verzekerd is.
De tocht lijkt wel over de Sahara te gaan, wat een zandvlakte. Na aankomst fietsen we het laatste stuk flink door naar de camping. Helaas is de receptie net gesloten.... Bij kloppen komt er iemand en vertelt ons dat we om 19.30 terug moeten komen. Gelukkig verzekert ze ons dat er wel een plekje voor ons is. Pfff :)
Het is een super grote maar gezellige camping. De wolken pakken om deze tijd samen en er is echte storm op komst. Op de camping wordt gewaarschuwd dat je houten haringen nodig hebt, helaas hebben wij die niet en is de winkel dicht:( Gelukkig hebben we goede buren om ons heen en de tent staat nu gemixt vast. Hopelijk staat hij er morgenochtend nog...
Welterusten liefs Jan en Marlies

1. Marjan:
    2 augustus 2017
    Mooi hè de eilanden! Leuke reisverslagen. Liefs
  2. Anca van de lande-van Roomen:
    3 augustus 2017
    Goedemorgen lieve en marlies hopelijk staat de tent nog wat een geweldig verhaal weer goed jan op de fietsen passen fijn dat alles goed is gegaan veel plezier nog liefs van ons xxx
  3. Rom Guttinger:
    4 augustus 2017
    En Marlies en Jan,

Heeft de tent de storm doorstaan?
    Van Vlieland naar Terschelling en door naar Ameland en Schiermonnikoog?
    Mooie tocht verder?

Groet, Rom