Zeelandroute.

30 juli 2017 - Rockanje, Nederland

Zeelandroute
Wanneer we opstaan is het  bewolkt, maar de tent is aardig nat. Toch hebben we gelukkig maar een staartje gehad van wat er in Nederland is gevallen.
We kunnen bij het restaurant ontbijten en we laten ons lekker in de watten leggen.
Met een goed gevulde maag rijden we weg maar stappen nog niet op de fiets of het begint te regenen:( Het zijn een paar kleine buitjes en dan zien we warempel al de zon! Samen met het wisselende wolkendek zorgt het voor prachtige luchten.
We weten nu hoe het is om een elektrische fiets te hebben. Grote stukken van de route rijden we met weinig inspanning 26 km per uur. Heerlijk die windaandrijving.
In de duinen hebben we ook te maken met pittige klimpartijen ( 10%) helaas ook met wind tegen. We zullen hier maar niks van zeggen. Thijs gaf al via een gesproken bericht een leuke samenvatting van onze reis: het regent in Berlijn, nou dan gaan we maar weer terug. In Nederland is het bijna altijd mooi weer dus gaan we gewoon daar fietsen. Hè, dan waait het toch te hard, kom we nemen de trein naar Vlissingen dan hebben we wind mee. Hij biedt ons aan dat mocht het toch nog niet naar zin zijn dat hij een grote zolder heeft waar we binnen mogen fietsen op een standaard:)
Mijn broer gaf ook al aan dat het leek alsof we op tienertoer waren, we staan dus goed op de kaart:)
We rijden de dijken en bruggen over en er gaan steeds meer lagen kleding uit zodat we uiteindelijk in hemdje en korte broek fietsen.
Kite surfers maken  vlakbij de stranden giga sprongen. Het is heerlijk om naar ze te kijken, wat een kleurrijk schouwspel. Wat gaan ze hard.
We stoppen op een camping in Rockanje en spreken af met Jan zijn zus en zwager. Samen met haar man komen ze op visite op de camping, onze trouwe fans:) We eten gezellig met elkaar en dan slaat langzaam de vermoeidheid bij ons toe. De hoeveelheid kilometers (95) die we hebben gereden en de hele dag in de buiten/ zeelucht zijn maakt ons rozig. Morgen weer een nieuwe dag.
Omdat we waarschijnlijk langs de kust weinig nieuws zullen melden zal ik alleen nog een verslagje plaatsen als er echt iets leuks te melden is. Dit om saaiheid te voorkomen.
Liefs van ons Jan en Marlies

1. Piet en Tineke Hafkamp:
    30 juli 2017
    Bekend terrein: heel lekker fietsen daar. Mooie foto's Marlies! Geniet maar van onze prachtige kust.
  2. Marijke Roos:
    31 juli 2017
    ik ben niet zo bang voor saaiheid hoor Marlies. Het is erg leuk om jullie avonturen te lezen. Je schrijft boeiend.
    Geniet van ons mooie land.
  3. Anca van de lande-van Roomen:
    31 juli 2017
    Hallo jan en marlies wat een mooi verhaal weer en prachtige foto's lief dat jullie belde of wij naar rocanje kwamen heerlijk met zijn 4 lekker gegeten mooie tent hoor fijn fietsweer veel pleziet vandaag liefs van ons xxx
  4. Anneke:
    31 juli 2017
    Geweldig al die kitesurfers! En de Hollandse luchten zijn ook prachtig. Fijne tocht weer vandaag!
  5. Astrid:
    31 juli 2017
    Je verslagen zijn nooit saai dus blijf schrijven! En de kustroute is geweldig. Die heb ik ook gefietst. Tip: let op de windrichting als je bij de hoogovens bent in Ijmuiden. Ik Wijk aan zee heb ik toen geen oog dicht gedaan vanwege het lawaai dat dag en nacht door gaat.
  6. Rom Guttinger:
    Ja, ja bekend terrein.
    En naar surfers kun je blijven kijken. Zeeland is beroemd om zijn surfspots.
    Overigens doet mijn zoon dat ook, maar dan ins Oman en momenteel Lombok. Niet zo naast de deur als onze fantastische kust.

Veel fietspleier naar het Noorden.

Rom