Venetië

3 augustus 2015 - Venezia, Italië

Venetië!!
Vanochtend om kwart over zeven zaten we al in de bus naar Venetië.
Wat een mooie stad. We hebben de top 10 bekeken van Venetië en op nummer 1 staat verdwalen. Dat gebeurde natuurlijk bijna meteen.
Maakt niks uit alle straatjes zijn leuk om doorheen te lopen. Vaak lopen de straatjes dood en moet je weer terug. Jan lag er ook bijna in toen ik hem vroeg voor een foto te poseren, een trappetje was spekglad. Het is een leuke foto maar misschien was hij anders nog leuker geweest:)
We hebben de waterbus genomen en genoten van alle drukte op het water.
Helaas stond een half uur voordat het open ging al een enorme rij voor de kathedraal en het Dogepaleis op het st Marco plein dus dat hebben we maar overgeslagen.
We hebben genoten van vele gebouwen, kerken en kunst tentoonstellingen de lekkere terrassen en natuurlijk van alle Jappen met hun selfie stick. Heerlijk door het eiland Burano gezworven met zijn gekleurde huisjes. Kortom een lange dag met veel indrukken.
Bekaf reizen we om acht uur 's avonds terug, we zijn vermoeider dan een dag de fietsen:) maar het was het dik waard.
Morgen gaan we nog een dag naar de Biennale en nog zonnen op het Lido.
Vandaag hebben we de terugreis ook geboekt. Woensdag vliegen we om 15.25 terug en landen als het goed is twee uur later op Schiphol.
Iedereen super bedankt voor het meelezen en meeleven. Het was leuk om jullie reacties en tips te lezen.
Heel veel liefs van ons en tot gauw weer
Jan en Marlies

1. Anca van de lande-van Roomen:
    4 augustus 2015
    Leuk verhaal weer mooi is Venetië he jammer de vakantie weer voorbij geniet nog even van alles om jullie heen een goede reis naar Holland liefs van ons xxx
  2. Tineke Hafkamp:
    4 augustus 2015
    Geniet nog een dagje van Venetië, het Lido en de Biënnale voor jullie terug gaan naar Nederland. Mooie foto's van Venetië en Burano!
  3. Gert en Ankie Slokker:
    4 augustus 2015
    Beste jan en Marlies, we hebben genoten van jullie reisverslag. Marlies kan zo reisleidster worden! Geniet nog even, goede terugreis.
    Gr ankie en gert
  4. Rom Guttinger:
    Beste Marlies en Jan,

Leuk, jullie reisverhalen en de indrukken van Venetië. Geniet er nog van en geniet vooral nog na als je weer op de terugreis en weer thuis bent. Het is hier ook geweldig!!!
    Goede reis en tot spoedig ziens!

Groet, Rom
  5. Ed Moerkerk:
    4 augustus 2015
    Beste Marlies en Jan, heel hartelijk bedankt voor jullie reisverhalen. Iedere dag weer een verhaal!!!!
    Zo leuk om jullie belevenissen te kunnen volgen.
    Een ware vakantie!!!
  6. Bert:
    5 augustus 2015
    Goed bezig bijde wat een super stel kanjers ik doe het niet na petje af diepe buiging en nog een fijne vakantie en ik zie jullie
  7. Hanneke:
    6 augustus 2015
    Ha Jan en Marlies
    Fijn om te lezen dat jullie verdere reis ook goed is verlopen!
    Ik was maandag weer thuis, had 1905 km gefietst.
    Vond het leuk jullie te ontmoeten.
    Groeten
    Hanneke
  8. Guido Tubbing:
    12 augustus 2015
    Hallo Jan en Marlies,
    Leuk jullie verhalen eens terug te lezen en fijn dat jullie alles mooi hebben afgerond.
    Wij zijn gisteren teruggekomen uit Rome. De toch was vooral in Toscane zwaar, maar ik had het niet willen missen.
    Leuk om jullie ook tegengekomen te zijn onderweg!
    Succes verder en misschien komen we elkaar volgend jaar weer op de fiets tegen.
  9. Joost:
    20 augustus 2015
    Hoi Jan en Marlies,

al weer bijna anderhalve week thuis en toch nog niet helemaal los van dat gefiets. Vergaat het jullie ook zo?

Ik zie ons gevieren nog weer omhoog rijden op een onverharde weg, daar ergens in de Duitse wouden en Jan wil de kop maar niet afstaan hoe ik mijn best ook doe. Hij gaat steeds harder rijden! En dat met zo'n loden kar achter de fiets en een val achter en nog in de rug.

Een van de leukste aspecten van het fietsen - de ontmoetingen. Bedankt voor jullie meereizen, volgend jaar koop ik ook zo'n stoeltje.

hartelijke groet, Joost