Laatste etappe

14 augustus 2023 - Kigali, Rwanda

Laatste fietsdag

Maandag 14 augustus

Vandaag is onze laatste fietsdag aangebroken. Nog 30 km naar Kigali, natuurlijk nog voorzien van wat klimmetjes en een stukje off road.

We rijden al vroeg weg want we hebben een plan gemaakt voor na deze route. De taxi staat om 12:00 bij ons eindpunt klaar om ons naar het hotel aan de rivier te brengen. Daar gaan we nog een paar dagen lekker relaxen bij het zwembad. We hebben daar één nacht tijdens onze tocht geslapen. Het was daar zo heerlijk rustig en we zagen er veel mooie vogels zodat we nog graag een keer terug willen.

We genieten volop van deze laatste etappe. Nog even alles in ons opnemen. Wat hebben we intens genoten van deze tocht. Ook soms vreselijk afgezien tijdens heftige klimmen maar daarna telkens weer genoten van het uitzicht en de afdalingen. We hebben deze tocht maar liefst 16.157 hoogtemeters afgelegd. We zijn echt trots op onszelf en op onze fietsen. Niet één lekke band en ze hebben heel wat stenen/ kuilen moeten incasseren.

Tijdens het stukje off road schiet ik nog een paar prachtige foto’s. Wat een mooie mensen hebben we toch ontmoet. Rwanda hebben we echt in ons hart gesloten.

Als we bijna bij het hotel zijn denk ik, “O nee hè, niet die weg.” De eerste dagen hadden we deze weg gereden en kwamen kapot boven. Nu wachten we tot de heftige klim komt als we al het bord van ons hotel zie staan🤣 We krijgen een warm welkom in het hotel. Ze weten nog wie we zijn en de hotelbediende zegt dat we nu de conditie hebben van tieners😇

We nemen een douche en een kop koffie en stappen niet veel later in de taxi. Heerlijk om alles voorbij te zien zoeven zonder moe te worden.

We gaan nu lekker even niks doen. Donderdag gaan we weer terug naar Kigali voor onze laatste nacht daar. Fietsen inpakken en ons klaarmaken voor de vlucht van vrijdagavond.

Zaterdagochtend fietsen we dan op een vlak Nederland met volgens mij prachtig weer het laatste stukje naar huis.

Dank jullie wel voor het meelezen van het blog en jullie leuke reacties. Hopelijk zijn jullie net als ons ervan overtuigd dat Rwanda een prachtig en heel vriendelijk land is.

Liefs van ons Jan en Marlies

1. Marjolein:
    15 augustus 2023
    We hebben zo mee genoten van jullie prachtige reis. Nog een paar hele fijne relaxdagen in dat mooie land voor jullie. En dan een veilige vlucht naar Nederland. We kijken nu alweer uit naar jullie volgende reisavinturen. Groetjes Theo en Marjolein.
  2. BERT van der roest:
    Geweldig groetjes Bert
  3. Joshogenbirk:
    15 augustus 2023
    Leuk en genoten van je blog , we waren er een soort van bij , bedankt en hoop jullie weer te zien in de sijsjesberg
  4. Mirjam:
    15 augustus 2023
    Wat een mooie reis, heerlijk mee genoten van jullie avontuur, trots dat de fietsen het hebben gehaald zonder lekke band ofzo....... en jullie natuurlijk ook🤣🤣🤣🤣
    Nu ff lekker chillen en ik kijk nu al uit naar het volgende verslag.......waarheen.......wanneer?🚴‍♂️🚴‍♂️🚴‍♂️🚴‍♂️🚴‍♂️

Vette groeten Mirjam
  5. Lidy:
    15 augustus 2023
    Het was heerlijk om met jullie mee te reizen, echt een prachtreis. Wat een hoop bijzondere mensen hebben jullie ontmoet, de mensen zijn zo belangrijk bij zo'n reis. Dank jullie wel voor het delen we hebben genoten. Hans en Lidy
  6. Paul:
    15 augustus 2023
    Net als voorgaande keren was het elke dag weer heerlijk om jullie belevenissen mee te beleven /lezen.
    Nog een paar heerlijke dagen voor de boeg. Geniet ervan.
  7. Ton en Simone:
    15 augustus 2023
    Eindelijk, we kunnen uitrusten. We gaan zo mee in het verhaal dat ook wij uitgeput zijn nu. Geniet er nog even van. Eindelijk vakantie😎
  8. Anneke:
    15 augustus 2023
    Wat was het weer een feestje met jullie mee te kunnen lezen. Dankjewel voor je mooie verhalen. Nog een paar heel fijne dagen wens ik jullie toe en een goede reis naar huis!
  9. Henk lansink:
    15 augustus 2023
    Marlies en Jan, we hebben genoten van jullie reisverslag. Wens jullie nog een paar mooie dagen toe .
    Gr. Marquérite en Henk.
  10. Petty:
    15 augustus 2023
    Jammer dat dit boek bijna uit gelezen is 🤨😬
    Rust nog maar lekker uit, dat verdienen jullie na deze monster klim partijen, en offroad kilometers 😱🚴🏼‍♂️
    Goede terugreis, en op naar de volgende trip 🚴🏼‍♂️🚴🏼‍♂️👍💋
  11. Roelie:
    15 augustus 2023
    Wat een prachtige ervaringen hebben jullie gemaakt om mee naar huis te nemen…mensen gaan op reis om thuis te komen (Godfried Boymans)
    We kregen door jouw verhaal Marlies een prachtig inkijkje in dit bijzondere land!
    Veel dank en geniet van jullie laatste dagen!
  12. Angela:
    15 augustus 2023
    Heerlijk meegereisd met jullie verhalen.
    Geniet en rust lekker uit na al het fietsen.
    Lieve groet Angela
  13. Tineke Lahumeten:
    15 augustus 2023
    Geweldig om jullie te volgen met prachtige foto's/verhalen. Enorm genieten nog samen en een voorspoedige terugreis
    Liefs van Tineke & Berthie
  14. Jan:
    15 augustus 2023
    Genoten van jullie leuke reisverslagen en de schitterende foto's, moet een geweldige reis geweest zijn en dan ook nog zonder problemen met de fiets en fijne ontmoetingen met de bevolking. Geniet nog van de komende rust en een voorspoedige reis naar huis.
  15. Piet en Tineke:
    15 augustus 2023
    Bedankt dat we weer mee mochten reizen met jullie! Petje af voor jullie prestaties en nu nog maar even genieten van de prachtige omgeving.
  16. Bettie Kamer:
    16 augustus 2023
    Wat een schitterende vakantie, herinneringen hebben jullie gemaakt.
    Ik heb weer geweldig genoten van je gezellige en fijne reisverslagen.
    Ik heb diepe respect en bewondering voor jullie.
    Geniet van deze dagen en de spieren de nodige rust gunnen😂
    Voor vrijdag een goede terugreis.
    Bedankt! Liefs, Bettie
  17. Carla:
    16 augustus 2023
    Geniet lekker na van jullie prachtige reis 😀
    Goede terugreis zaterdag 😘
  18. Agnes Smeele:
    16 augustus 2023
    Wat een geweldig avontuur hebben jullie weer beleefd! En wat leuk om dat allemaal zo van een afstand mee te mogen maken.
    Ik heb er weer van genoten!
  19. Marike Banken:
    16 augustus 2023
    Wat super goed gedaan Marlies en Jan, een onvergetelijke tocht.
  20. Judith:
    16 augustus 2023
    Wow, wat een geweldige reis hebben jullie gemaakt!
    En natuurlijk gaan jullie nog even genieten van het hotel en uitrusten:)
    Lieve groet en goede reis terug naar huis!
    Peter en Judith
  21. Monique Terpstra:
    17 augustus 2023
    Wat een fantastische reis hebben jullie weer gemaakt. Ik heb genoten van alle verhalen en foto's. Goeie reis terug en het zal vreemd zijn weer in NL te fietsen. Tot gauw.xx
  22. Maria:
    18 augustus 2023
    Dank je wel Marlies, ik heb weer genoten van je verhalen, jullie belevenissen en de mooie foto's.
    Groetjes
  23. Froukje voortallen:
    19 augustus 2023
    Lieve Marlies, wat heb ik genoten van jullie prachtige reis, allo foto’s en mooie mensen , dieren, landschappen.zo heb ik Rowanda ook een beetje leren kennen.Goede thuiskomst gewenst en tot ziens