Safari Akagera National Park

10 augustus 2023

Safari Akagera National Park

Donderdag 10 augustus

We rijden mooi vroeg weg bij ons hotel. Wel zien we dat we net deze gps track van de route niet hebben gedownload. Dan maar via het boekje. Helaas gaat dat na 18 km fout. We twijfelen en vragen de weg. Ja hoor we rijden goed geven mensen tot twee keer toe aan. Voordat we een behoorlijke klim krijgen vertrouwt Jan het toch niet en kijkt op google maps. Ja hoor verkeerde kant. Daar gaat ons zo op tijd zijn. Jan zet er flink de gang in, mijn tong hangt onderhand op mijn schoenen. Later dan gepland en met bijna 15 km meer op de teller komen we om 12:00 aan bij de poort. Onze gids staat ons al op te wachten. Hij brengt ons naar onze kamer. Wauw!!!! Wat een mooie luxe kamer. Hier genieten we nu extra van.

Na een korte douche volgt onze eerste safaritour. We hoopten eigenlijk op een jeep maar onze gids heeft een oude auto. Dat is wel erg jammer. We spotten giraffen, zebra’s en impala’s wat mooi om ze in het wild te zien. En dan gaat het mis. De auto start niet meer. Even Apeldoorn bellen🤣 We proberen hem aan te duwen. Na diverse pogingen lukt dit gelukkig.

Terug in het resort zien we veel mensen met kapsones, sommige heftig verbouwd maar ook veel gezinnen. Lopen wij hier met ons afritsbroeken😉

Ook bij het hotel spotten we apen. Een grote aap komt vlakbij Jan. Ik ben al achteruit gedeinsd. Hij is mij te groot. De grote aap duikt de deur naar de keuken in. Als de aap er weer uitkomt doet het personeel de deur dicht. Heel normaal duidelijk hier.

Het eten is enorm. Een heerlijk koud en warm buffet met heel veel variatie staat klaar. Natuurlijk ontbraken ook de toetjes niet👍Wat hebben we heerlijk gegeten en genoten van de prachtige ambiance.

Morgen vroeg op want om 7:00 staat de chauffeur al weer voor ons klaar.

Liefs Jan en Marlies

1. BERT van der roest:
    11 augustus 2023
    Mooi groetjes Bert 👍
  2. Piet en Tineke Hafkamp:
    11 augustus 2023
    Prachtig! Geniet maar van al die schoonheid.
  3. Joshogenbirk:
    12 augustus 2023
    Ja die resorts , zijn echt een beetje goois ofer the top , geniet ervan