Weer thuis

3 augustus 2019 - Huizen, Nederland

Weer thuis

Vandaag reizen we weer naar huis. Ons camperavontuur komt ten einde. Het was een totaal andere vakantie dan dat we gewend zijn maar wel heerlijk.

Het was fijn om je huisje altijd bij je te hebben en even het gasknopje om te draaien en een kopje koffie te kunnen zetten. De absolute vrijheid vonden we in Zweden waar we overal konden staan. Door de luxe van wc en douche in de camper lukte dit ook.

Hoe anders dan het minimalisme wat we altijd ervaren met het fietsen:) Dat hebben we deze vakantie niet zoveel gedaan als we hadden gewild. Dat heb ik ook wel gemist, maar er weer veel andere dingen voor terug gekregen.

Het was heerlijk om zelfs een keer na 500 meter al te stoppen om nog iets te bekijken. Dat lijkt dan toch weer veel op het fietsen:)

We kunnen nu wel overwogen beslissen wat we volgend jaar oktober gaan doen als we vier maanden gaan reizen. Misschien dat we een periode een camper gaan huren tijdens onze fietsreis het is allemaal nog niet zeker. Wel weten we nu prima waar onze camper ‘eisen’ liggen.

Als we de camper terug brengen en alle spullen in onze eigen auto leggen is het dan  echt voorbij. Als we instappen lijkt onze auto wel een erg klein autootje. We hebben het gevoel dat we op de grond zitten. Ach en na een kwartiertje is alles weer normaal:) Als we thuis komen lijkt ons huis juist wel een villa, wat is het groot. Niet veel later draait de wasmachine alweer en vinden we het ritme. We houden het vakantiegevoel nog even vast , want wat was heerlijk!!

Liefs van ons Jan en Marlies

1. Paul:
    4 augustus 2019
    Fijn dat jullie zo leuk hebben gehad en je wensen op een rijtje hebben kunnen zetten.
    We vonden zoals elk jaar de verhalen leuk om te lezen. Vaste prik elke morgen. Ga je dat volgende keer weer doen?
    In ieder geval welkom thuis en geniet nog maar even na...
  2. Anca van de lande-van Roomen:
    4 augustus 2019
    Wat een luxe heb je dan als je weer thuis komt maar we hebben ontzettend genoten van jullie avonturen verwoord in elke een mooi verhaal kunnen niet wachten dat jullie weer op pad gaan maar wij denken dat Marlies ook een mountainbike heeft groetjes tot gauw 🌞🌞🌞💐
  3. Thea Smeele:
    4 augustus 2019
    Welkom Thuisl heb weer genoten jammer dat het weer voorbij is maar aan alles komt een einde. Geniet met Jan zo lang als je kan ik dacht eerst dat het jullie eigen camper was.Dit jaar heeft Joline haar camper verkocht ze is trouw drie jaar alleen op vakantie geweest maar vorig jaar heeft ze er een punt achter gezet zonder Frits is er niks aan. En is met iets anders bezig.Ze heeft nu ook twee kleinkinderen en de derde O komst.Geniet weer van je eigen huis kinderen en kleinkind.En hopen op volgend jaar met jullie verhalen. Veel liefs Tante Thea.
  4. Roelie Loois:
    4 augustus 2019
    Welkom thuis. Fijn dat we weer mochten genieten van het virtueel meereizen...heerlijke verhalen Marlies!
  5. Piet en Tineke Hafkamp:
    4 augustus 2019
    Noord West thuis best! Fijn, dat de camper zo goed is bevallen. Dank voor je verhalen en foto’s. We zijn nu al benieuwd naar die lange reis van volgend jaar!
    Mooie zomer nog. Hartelijke groeten voor jou en Jan.
    Piet en Tineke
  6. Bert van Aggelen:
    4 augustus 2019
    Welkom thuis. Jullie kunnen hier ook nog genoeg fietsen.
  7. Astrid:
    5 augustus 2019
    Dank voor het 'meereizen' in je dagelijkse verslagen. Het was heel beeldend, omdat we zelf ook in Denemarken en Zweden zijn geweest. Vraagje? Heeft Jan nog kunnen spelen met de drown die hij vorig jaar kocht op Schiphol?
  8. Judith:
    9 augustus 2019
    Hey Marlies en Jan,
    Mooie reis hebben jullie gemaakt! En leuk om iets anders te doen. Lekker nog even nagenieten. Lieve groet, Judith en Peter
  9. Bob Salomon:
    11 augustus 2019
    Tjonge nauwelijks thuis of al weer plannen voor vier maanden. Leuk je ervaringen te lezen hoor. Ben zelf in Frankrijk Wau wat een mooi gebied de Elzas. Ik zie je weer op koor bedankt voor de verhalen!