Mediterranee.

19 augustus 2018 - Vias, Frankrijk

Mediterranee.
Na een goede nacht ontbijten we bij de eigenaars thuis. Het zijn super aardige mensen die ook veel gefietst hebben. Zij praat goed Engels en als we zitten te ontbijten komen de foto’s van hun fietsvakanties in Azië. Het zijn herkenbare foto’s en we raken in gesprek. Van heel vroeg wegrijden komt niks meer:)
Vandaag hebben we samen een plek afgesproken waar we willen uitkomen, maar ergens hebben we allebei in ons achterhoofd om door te rijden tot aan Vias een plaats aan zee. Het is een stuk verder maar de zee trekt. We zijn nog nooit in dit stuk langs de Middellandse zee geweest, alleen met de auto er langs gereden.
Als we aankomen hebben we geen billen meer over, de laatste 10 km was eigenlijk nét teveel. Gelukkig is er nog één plekje vrij op de camping. We zetten de tent op en gaan gelijk naar zee. We willen erin springen maar .... we verwachten niet dat de zee hier zo koud is. Jan neemt nog heldhaftig een duik maar ik kom niet verder dan mijn middel. Brr echt heel koud! Wel zien we prachtige grote schelpen. De camping is mega groot  met veel mobil homes die verhuurd worden. De plekken staan dicht op elkaar en langs de zee een hek, maar we zitten wel langs de mediterrane:)Alles is steng beveiligd, je moet door een hek met een polsbandje met chip om bij het strand te komen. We verbazen ons er weer over dat we op een enkele Duitser na, alleen Fransen  zien.
Tijdens de route van vandaag zien we veel gelegenheden voor kanoverhuur. De band van de kar is weer lek dus dan is de rivier makkelijk om het gat in de band te zoeken. Jan gaat nog even zwemmen om af te koelen. Het is ook vandaAg weer goed warm.
De dorpjes zijn leuker dan waar we in Noord Frankrijk doorheen kwamen toch verbazen we ons over het achterstallig onderhoud van de huizen en wegen.Tijdens het rijden blijft  het goed opletten op de kuilen in de wegen.
We hebben nu al ruim 1500 km gereden. Nog 360 km te gaan..
Liefs van ons Jan en Marlies

1. Froukje:
    20 augustus 2018
    Wat een mooie verhalen! Jammer van de muggen en de pijnlijke billen, en dat de zee zo koud is.
    en wat een leuke mensen ontmoet je als je per fiets gaat. Wens jullie nog een voorspoedige reis toe.
    Liefs van Froukje
  2. Anca van de lande-van Roomen:
    20 augustus 2018
    hoi stoere fietsers wat een mooi verhaal weer jammer dat het zeewater zo brbrkoud was fijne dag vol houden hoor we geloven in jullie liefs anc fred tessa xxx
  3. Carla:
    Ha die Jan en Marlies.
    Zulke stoere fiets verhalen en dan jammeren dat de zee een beetje koud is 😂😂😱😱😂😂, valt me tegen van jullie sportievelingen.
    Geniet met volle teugen van de laatste kilometers en dan even relaxen in Barcelona.
    Ik fiets in gedachten het laatste stuk mee en dan in het karretje , dus Jan krijgt het zwaar .
    Liefs Carla 😘
  4. Rom Guttinger:
    20 augustus 2018
    De zee, de zee....Net iets gehoord waarom de kust zo veel kunstenaars aantrekt. Schilders, schrijvers (Marlies). En misschien ook wel allesklussers (Jan). En fietsers. Nu nog even naar Barcelona. Zee links houden!
    Groet, Rom
  5. Astrid:
    20 augustus 2018
    Tip van As: Boven Barcelona ligt een prachtig plaatsje genaamd Roses. Mocht je er langs komen, vergeet dan niet langs de kust daar te gaan kijken. Het is er prachtig. Succes met de laatste loodjes. Ik was vandaag lunchen bij Hape. Heel gezellig!