We zijn verwend.

18 augustus 2018 - Saint-Bauzille-de-Putois, Frankrijk

We zijn verwend.
Als ik wakker word ben ik nog bezig met het dilemma trein of fietsen. We kunnen het halen, maar dan hebben we 1 dag strand over. Er staat vandaag een noordenwind, wat gunstig is voor het fietsen... Jan werkt het hele jaar hard, ook al vindt hij dit fietsen ontspanning het is toch inspanning... en zo maal ik maar door. Dan wordt Jan wakker. Hij hoeft er niet over na te denken:  Op de kaart zien we dat we ook nog in Spanje kunnen treinen en dus gaan we toch weer fietsen:) Gelukkig is er één iemand die de knoop doorhakt.
Het eerste stuk valt wat tegen. Het is niet alleen saai maar bevat ook van die ‘wave klimpartijen’  terwijl de schrijver in het boekje vermeldt dat we hier fluitend op onze fiets kunnen zitten. Tja en eerlijk is eerlijk na gisteren kan er niets meer aan tippen.
Het is een warme dag vandaag, minimaal 32 graden als we stoppen om alleen wat te gaan drinken. De salades zien er echter zo lekker uit dat we hier ook maar wat eten. De borden gaan schoon terug naar de kok, terwijl we toch echt niet het gevoel hadden dat we trek hadden:)
Daarna wordt de route erg mooi. We zien veel wijngaarden en mooie rotspartijen die hier tegen afsteken. Toch is het landschap verandert, de bergen zijn minder hoog en ruig.
Met de wind in de rug/ zij trappen we aardig door. Vandaag willen we een keer niet in de tent slapen.
We komen bij een auberge/ gite waar de man, een echte fietser is en ook veel in Azië heeft gefietst. Helaas spreekt hij alleen Frans maar ik maak wel op uit zijn praatje dat hij mijn fiets erg mooi vindt!! Jammer dat we hem niet kunnen verstaan want hij heeft in China gefietst. Wie weet had hij nog leuke routes:)
We overnachten een stukje van hun huis vandaan en hij brengt ons daar even naartoe met de fiets en op zijn schouders zijn kleinkind van 3 jaar. Dat heeft hij vast vaker gedaan. Het is leuk en eng tegelijkertijd.
Wat we thuis normaal vinden waarderen we hier enorm: een grote kamer met een echt bed, een eigen douche, wastafel en toilet, een handdoek echt zalig:) De eigenaresse biedt mij ook aan dat ik de wasmachine mag gebruiken. Dat sla ik niet af. Wat zullen we weer lekker fris ruiken!!!
De camping is prima maar dit is toch ook wel erg lekker.
De dochter van de eigenaars heeft een restaurant waar vanavond live muziek is. Voor ons is het duidelijk, niet koken maar aanschuiven:) Vandaag dus echt een luie dag. Morgen ook nog ontbijt en bijna niks in te pakken. Gek dat dit normaal zo gewoon is maar nu echt speciaal.
Wat zijn we thuis eigenlijk verwend!
Liefs Jan en Marlies
PS
Ik lijk wel een gespikkelde beer, hartstikke verwend door de muggen! Daar ben ik wat minder blij mee:(

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marjolein:
    19 augustus 2018
    Een kind op je nek en dan fietsen dat vinden wij niet raar maar dat is heel bijzonder.
  2. Henny Smeets:
    19 augustus 2018
    Windje mee is je vriend. Wind tegen is je vijand.
    Ik beloof je dat jullie nog mooie stukken op de route tegenkomen!
    Geniet ervan!
  3. Anca van de lande-van Roomen:
    19 augustus 2018
    Jullie treffen het wel een echt bed feestavond heerlijk eten waarvan de borden afgelikt worden de kok (cock) zal wel denken rare Hollanders wat fijn wind in de rug 💨💨💨💨doeiiiiiiiii groetjes Fred Anca en Tessa
  4. Petty:
    19 augustus 2018
    Mooi verhaal weer ! Enhum jij foto’s maken terwijl je fietst 😂😂 het is daar wel erg mooi, jullie genieten heerlijk 👍 tip; eet veel knoflook, dan zoeken de muggen een ander ‘slachtoffer’ 💋💋💋
  5. Elly:
    19 augustus 2018
    Goed dat jullie je af en toe ook verwennen! Maar wat jammer van die muggenbulten. Insmeren met citroen hielp mij tegen de jeuk. Succes en veel plezier weer verder op jullie bijzondere tocht
  6. Bob Salomon:
    22 augustus 2018
    Als ik de muggen moet geloven, ben jij een lekker ding!