Tent.. weg tent:)

7 augustus 2018 - Buxières-sous-les-Côtes, Frankrijk

Tent....weg tent:)
We blijven nog een nachtje langer op dit adres. Ik voel mij vandaag niet topfit en het wordt warm. We twijfelen nog wat, maar dan geeft de eigenaresse aan dat we vanavond mee kunnen eten. Dat geeft de doorslag want anders is het toch ver terugfietsen ( klimmen) om eten te halen.
We relaxen lekker bij het zwembad en fietsen een rondje (25 km) langs het meer in de buurt. Het is een prachtig opgezet park met in het midden een groot meer die is aangelegd als (nood)drinkwater voor Mertz. Mooi om het systeem te zien wat ze gebruiken om het water af te voeren. En er stroomt ook nog water door.
Inmiddels is het drukkend warm en we dobberen wat tussen de vele anderen in het meer. Lijkt wel op de Vuntus maar dan veel groter. Rondom het meer zijn vele sportactiviteiten die volwassen en kinderen kunnen doen waaronder ook gave klimbomen. Het is er alleen te warm voor.
Als we terug zijn en bij het zwembad liggen begint het iets te spetteren. We lachen er met zijn allen om, er is niets voorspeld. Binnen 5 minuten verandert ons lachen wel. Het stormt, regent keihard, hagelt dan weer grote hagelstenen en onweert enorm. Voor Jan bij de tent is is deze al compleet omgewaaid. De grond was zo droog hierdoor er nu geen haring in bleef staan. Als een gek proberen we te redden wat er te redden valt en worden super lief geholpen door een meisje van 15 die ook te gast is. Helaas bijna niets is droog: mobiel, kleding, papieren, schoenen, slaapzak alles drijft en is doorweekt. Ook de eigenaar heeft het zwaar, het water gutst overal uit. In al die jaren heeft hij het nog nooit zo erg meegemaakt. Met man en macht helpt iedereen elkaar.
Onze kleding gaat in de wasmachine ( toch ook wel weer een voordeel:) en in de droger en de rest hangt overal.
De eigenaar heeft nog de caravan van zijn ouders achterop het veld staan dus slaapplek is geregeld. Al maakte ik mij hier niet zo druk om ze hadden twee banken staan wat ook prima zou voldoen. Eindelijk konden we aan tafel. Wauw wat hebben we lekker gegeten. Vier gangen, samen met alle andere gasten aan een lange tafel. Wij zaten bij een echtpaar waarvan de man bijna 80 was. Zo wil ik graag oud worden hoor. Ze gingen regelmatig met zijn tweeën op vakantie. De man reed nog auto en had aan tafel de grootste verhalen. Het was al laat toen we naar de caravan liepen. We hebben al in veel verschillende soorten onderkomen geslapen.
De eigenaar wijst ons op een oranje ‘ster’ aan de lucht, het is Mars. Echt duidelijk te zien, ik heb het in Nederland nog nooit gezien maar misschien kun je het wel zien hoor.
Afloop wordt vervolgd
Liefs Jan en Marlies

1. Petty:
    9 augustus 2018
    Poeh wat een pech, met het weer dan he 😜 voordeel is wel, overal is de stoflaag van de afgelopen week weggespoeld cq gewassen! En goed voor de plantjes en de waterstand in het meer! Hoop voor de komende tijd wat meer zon, gunstig windje, en veel lekker eten, anders komen jullie zo afgetraind thuis! Buen Camino xxx
  2. Anca van de lande-van Roomen:
    9 augustus 2018
    Wat een natte pech en tent weg 🙈 maar als pleister (natte) op de wonde toch nog een heerlijke slaapplek uh is de tent nog heel en de rest droog succes met de volgende uitdaging groeten uit waterland 💦💦💦💦