Alles is nog heel:)

8 augustus 2018 - Velle-sur-Moselle, Frankrijk

Alles is nog heel:)

Om half zeven zijn we al wakker. Het heeft de hele nacht geregend en ging best tekeer met storm en onweer. We liggen wel lekker in de caravan:) Toch staan we op. Gisteravond hebben we de tent over de waslijn gehangen. De grote hamvraag is nu of hij er nog hangt. Gelukkig is dat het geval! We zetten de buitentent op en de binnentent hangen we te drogen.  De zon begint weer door de wolken te komen en als we klaar zijn met ontbijten is de tent ook droog. Zonder de hulp van de eigenaar hadden we het niet gered, wat een super stel!

We nemen vandaag de route via Toul richting Épinal. We rijden veel langs de Moezel over fiets of jaagpaden. Zo’n 15 km voor het eindpunt halen we de boodschappen bij een grote plaats. Dit kost vaak het meeste tijd, van de route af, boodschappen halen en weer terug naar de route. Het is niet zoals bij ons even naar de winkels lopen. De kleine winkeltjes zien we niet zo vaak, meestal zijn de dorpjes uitgestorven en de zijn de kleine winkeltjes dicht.

We zijn net weer terug op de route en dan .... breekt de ketting van Jan. Geen idee waarom, er zit toch nog maar net een nieuwe om? Alles uit de tassen, want het gereedschap zit natuurlijk onderin, en Jan aan de bak. Gelukkig hebben we een ketting mee want de ‘oude’ ketting maken is helaas geen oplossing meer. Ook de route loopt vandaag iets anders. De accu voor de gps is bijna leeg. Of het bij de route hoort is niet duidelijk maar we rijden het laatste stuk nog een heel eind door het bos. Het karretje slaat hier twee keer om. Echt vrolijk worden we daar niet van:(  Veel later dan gepland rijden we dan toch eindelijk de camping op. Het is een kleine municipale en langs de Moezel. De enige stroom die er is is bij de toiletten. Toch is er juist op deze camping een plekje waar je binnen kunt eten met tafels en stoelen en keurig sanitair. De beheerder komt niet veel later langs om ons in te schrijven. Hij doet ons meteen allebei denken aan Bram, iemand die we kenden van bij ons uit de buurt. In zijn prachtig handschrift krijgen we voor het eerst een reçu die hij niet veel later komt brengen. Wanneer hij hoort hoeveel we hebben gefietst geeft hij mij nog een extra douchemuntje:) Wat een lieverd is hij, morgen hebben we ook nog broodjes service. Om 8.00 komt hij onze bestelling brengen:)

Niet veel later zitten we lekker met het avondzonnetje te eten aan de waterkant. Alle tegenslag is meteen vergeten. Dit zijn echt van die  geluksmomentjes, meer hebben we niet nodig:) nou ja als dan blijkt dat mijn mobiel ook nog heel is maakt het het verhaal compleet!

Morgen weer verder langs de Moezel.

Liefs Jan en Marlies

1. Piet en Tineke Hafkamp:
    9 augustus 2018
    Fijn, dat ook hier geldt: eind goed, al goed! Hopelijk is alle pech nu geweest.
  2. Paul:
    10 augustus 2018
    Zo. Wat een mazzel hebben jullie toch. Wat er ook gebeurt,er is of komt een oplossing. Komt vast door jullie uitstraling en positiviteit. Geniet van je reis, er kan jullie niets gebeuren.
  3. Anca van de lande-van Roomen:
    10 augustus 2018
    wat een mazzel hebben jullie toch tent was er nog ondanks de storm wat een mooi verhaal weer hoop geen regen voor jullie fijne fiets trip kijk goed uit liefs van ons jullie zijn echt bikkels xxx
  4. Aly van Beek:
    10 augustus 2018
    wat bijzonder dat iemand je aan mijn Bram deed denken !
    liefs van Aly.