Slecht weer dus de trein:)

9 augustus 2018 - Beaune, Frankrijk

Slecht weer dus de trein:)
De broodjes service is vandaag precies op tijd. Wat zijn die echte Franse croissants toch lekker!
Er is vandaag veel regen en onweer voorspeld dus we vatten het plan op om in Épinal de trein te pakken tot Beaune. We moeten toch een stuk met de trein dus dan maar als er slecht weer op komst is.
De tgv rijdt op deze route dus het is niet zeker of er plek is voor de fietsen. Om het te halen moeten we uiterlijk om 12.30 in Épinal zijn. Dat wordt stevig doorfietsen maar het kan als we geen koffie onderweg gaan drinken:)
De start is prima, de zon schijnt en niet veel later zien we een bever? in het water en even later een ijsvogel. Mijn dag kan niet meer stuk.
Dan slaat het weer om, van een stevige wind naar stormachtig en natuurlijk wind tegen:) Er is bijna geen doorkomen aan.
We rijden vandaag een mooie route langs de Moezel met  allemaal sluizen die de schepen zelf op afstand kunnen bedienen. We hebben ze niet geteld maar minimaal 10 hebben we er wel gezien.
Met mijn tong op mijn schoenen hebben we in een recordtijd 50 km afgelegd en zijn we op tijd.
Dat dan wel alleen de tgv heeft geen plek meer voor de fietsen...
We nemen dan maar de gewone treinen, we hebben toch tijd zat. Uiteindelijk arriveren we na diverse keren overstappen om  19.30 in Beaune. De zon schijnt dus wat wil je nog meer.
De camping zit midden in het dorp en dichtbij het station.
Morgen trekken we weer verder op de fiets. En ..als het goed os weer met zon.
Liefs Jan en Marlies

1. Marjolein:
    10 augustus 2018
    O beaune heeft een erg leuke markt met kleinvee en heel veel lekker eten de moeite waard om even voor om te rijden. Veel plezier nog groetjes
  2. Suze:
    10 augustus 2018
    Beaune, een mooie plaats om “even” te zijn. Hopelijk vandaag weer genieten van beter weer en materiaal! Succes.
  3. Rom Guttinger:
    10 augustus 2018
    Beaune, dat schiet al lekker op. Gaat het nu verder stroomafwaarts met de grote rivieren mee? Zal een hoop klimwerk schelen.
    Hopenlijk goed weer voor jullie, na wat we op TV gezien hebben.
    Sijsjesberg: al 125.000 bezoekers deze zomer.
    Veel fietsplezier.

Groet, Rom