Top fietsdag

10 augustus 2018 - Cormatin, Frankrijk

Top fietsdag.
De temperatuur voor de nacht is een heel stuk lager met als gevolg dat we rond 8.30 pas wakker worden. In de relaxmodus ruimen we op en rijden naar de stad. We kijken even rond, we zijn er al eens eerder geweest, maar Beaune blijft een mooie stad. Na de koffie gaan we echt op pad.
Het is ideaal fietsweer, prima temperatuur, mooie blauwe luchten met prachtige wolken. Het gebied hier is prachtig! We fietsen door de wijngaarden en leuke plaatsjes met terrassen heen. Ik stap regelmatig even af om een foto te maken.
We eindigen vandaag net voor Cluny in een klein plaatsje. Vanaf morgen wordt het klimmen geblazen en dus maak ik maar pasta vanavond. Het gaat niet helemaal zoals het moet:) De saus maak ik met veel verse groentes en wanneer dat op staat let Jan op terwijl ik ga douchen. Bij terugkomst zie ik hem roeren in de pan en dan valt de pan om:) Gelukkig niet de hele inhoud en of het nog niet genoeg is stoot ik niet veel later de pasta om. We liggen plat van het lachen. De buren verblikken of verblozen niet maar ze moeten het toch gezien hebben. Keurige mensen gok ik. Heerlijk dat campingbrandertje.
‘s Avonds gaan we het plaatsje nog even in. Helaas is het 17e eeuwse kasteel gesloten,wat is het prachtig. Er ligt een schitterende tuin bij. Dan doen we maar zoals Tom ooit ( toen hij nog heel klein was) zei, we kijken de afbeeldingen op internet hebben we het toch gezien:)
We genieten nog heerlijk na op het terras, wij aan het dessert terwijl de Fransen net  beginnen met de maaltijd.
We zijn heel benieuwd hoe het vanaf morgen gaat.
Liefs Jan en Marlies

1. Anca van de lande-van Roomen:
    11 augustus 2018
    Wat een verhaal je gaat toch wel ff terug naar de fietsenmaker voor een ketting het is nog garantie en dan de pasta wat dacht je Marlies wat Jan kan kan ik beter maar positief blijven want alles is weer droog en gerepareerd goede reis groetjes Fred en Anca 🌞🌞🎶🎶🎶
  2. Petty:
    11 augustus 2018
    Hey vrolijke fietsers, nu is de pasta al voor de zoveelste keer om gedonderd, iets anders eten voortaan? 🤪 maar gelukkig schijnt de zon weer, hier de afgelopen dagen veel regen, goed voor de plantjes 😜 veel plezier, en geniet kuzzzzz us💋
  3. Astrid:
    11 augustus 2018
    Die pasta afgieten....heb ik die al niet eerder gelezen? Nou ja, het is mij ook overkomen toen ik met Ineke en Gisella ging fietsen. Alleen keken er toen 3 pubersjongers mee 😊Tip: grotere pasta wil nog eel eens helpen. Zet hem op met klimmen!