Zware fietsdag maar... met een fantastisch einde.

29 juli 2018 - Lierop, Nederland

Zware fietsdag maar ...met een fantastisch einde.
Vandaag een zeer zware etappe. De weg is vlak maar we rijden non stop met tegenwind windkracht 5. Voor ons gevoel is het meer storm, want boven de 15 km per uur redden we bijna niet. Uiteindelijk rijden we 68 km waar we de hele dag over doen.
De route zelf is mooi door de Betuwe met leuke oversteekplaatsen bij de pontjes. Regelmatig maken we een stop om bij te tanken. Flipje uit de Betuwe kan daarbij natuurlijk niet ontbreken. Het museum is gesloten maar op het plein ervoor is het goed vertoeven. Nog maar net weer op de fiets stappen we al af om te smikkelen van de kersen uit de Betuwe.
Niet veel later krijg ik een appje van een vriendin die ik ontmoet heb op de camino. Ze woont in de buurt van Eindhoven en las in het blog dat we onderweg naar Eindhoven waren. Ze biedt ons aan bij haar te eten en te slapen. Zo lief!! Jan kent haar nauwelijks en wil liever de kortste weg naar Eindhoven maar.... na wat praten en kijken of het niet nog verder is besluiten we graag van het aanbod gebruik te maken. Wat een goede keuze! Bekaf arriveren laat in de middag en worden gastvrij ontvangen. Het voelt meteen weer vertrouwd en wat is het fijn om weer bij te kletsen. Ze wonen in een verbouwde boerderij. Wat een ruimte, daar is ons grote rijtjeshuis echt helemaal niks bij. Maria omringt ons met veel zorg en we genieten van de douche en een volledig drie gangen menu en alles smaakt even lekker. We zitten tot lang met zijn vieren buiten te kletsen. Wat is het gezellig en vertrouwd.
De route voor morgen is ook al door Maria uitgestippeld zodat we via een mooie route bij het ‘begin’  van onze tocht naar Barcelona uitkomen.
Nu lig ik in de tent bij hun in de tuin te typen op mijn mobiel. Jan snurkt naast mij al zachtjes:) en ik val ook om..

Welterusten liefs Jan en Marlies

1. Maria:
    29 juli 2018
    Inderdaad, heel vertrouwd en heerlijk om weer bij te kletsen. Genieten van de mooie verhalen en zorgen voor een goede basis voor de volgende etappe van morgen. Leuk om te doen en heel graag gedaan.
  2. Caroline:
    30 juli 2018
    Dit is de ware Camino- gedachte: nooit in een rechte efficiënte lijn denken en doen, maar op de stroom van het moment meegaan, super! Dan kom je bij de echte parels uit.
    Wij wensen jullie nog veel van dit soort spontane acties toe!
    Liefs
  3. Petty:
    30 juli 2018
    Hihi jullie last van tegenwind? In April vertelde je ons dat je er zelfs met tegenwind heus wel komt, alleen duurt t wel wat langer😂😂 dit hoort bij de Camino 😜 hoop dat jullie nog vele mooie ontmoetingen hebben, en geloof me, de wind draait ooit een keer de goede kant op. Veel liefs.
  4. Henk lansink:
    30 juli 2018
    Leuk wat de camino allemaal toch doet. Ik volg jullie op de route naar het zuiden. Gr. Henk