En we rijden:

28 juli 2018 - Eck en Wiel, Nederland

En we rijden:)
Ongelofelijk dat we alweer een jaar verder zijn. Als we wegfietsen vanuit huis lijkt dit helemaal niet zo lang geleden.
Het belangrijkste is dat we rijden, tot een week geleden was dit nog niet zeker.
Jan had zich gesneden met een stanleymes die net over een nieuw mesje beschikte. Zo’n gevalletje van even Apeldoorn bellen. Er moesten uiteindelijk negen hechtingen in. Jan bleef er last van houden en volgens de chirurg was dit littekenweefsel wat aan de spier vast ging zitten met massage was dit op te lossen.Eind goed al goed gaf de chirurg groen licht voor onze vakantie.
Iedereen snakte afgelopen dagen naar verkoeling, vandaag kwam er eindelijk regen. Voor ons betekende dit lekker relax opstaan zonder wekker. We hebben  geen zin om in de regen te fietsen dus wachten de bui wel even af. Wanneer we net aan de koffie zitten komt er een appje van Thijs. Of we al onderweg zijn of dat we de trein hebben gepakt:) Terwijl we nog een slokje nemen app ik Thijs terug dat we inderdaad in de regen fietsen maar richting de trein rijden. Jan zijn hoofd kletsnat gemaakt alsof het lijkt alsof hij doorweekt is en gauw op de foto gezet en doorgestuurd. Helaas blijkt Thijs net  inspecteur Gadget en had onze gps even bekeken onder mom van senioren tracking!! Ik maar denken dat we zo met de tijd meegaan:)
Het is net 12 uur als we wegfietsen richting Eindhoven. De route gaat met fikse wind tegen over de Wakkerendijk. De wind blijft helaas nog wel een aantal dagen tegen.
We hebben leuke stops onderweg wanneer er toch nog een bui valt en halen nog even een krantje bij Ton in de boekwinkel Veenendaal.
We stoppen vandaag in Eck en Wiel. We krijgen een prachtige plek op de camping en als vanouds zitten we niet veel later in het zonnetje aan de maaltijd. Een top begin van onze vakantie.
Liefs Jan en Marlies

1. Anca van de lande-van Roomen:
    28 juli 2018
    We kijken nergens meer verbaasd op maar de reis gaat beginnen dus elke avond weer een mooi verhaal van onze wereldreizigers goede reis en geniet en de eerste stop is al heel mooi 🚵‍♂️🚵‍♀️🌞
  2. Piet en Tineke Hafkamp:
    28 juli 2018
    Fijn, dat jullie konden starten! Een heel mooie reis gewenst, we zien uit naar de verhalen.
  3. Rom Guttinger:
    Marlies en Jan,

een mooie fietsreis toegewenst. Op naar Eindhoven!

Groet, Rom
  4. Tineke Smeele:
    28 juli 2018
    Die startperikelen beginnen wel een traditie te lijken, gelukkig dat het toch weer in orde is gekomen! Goede reis, we wensen jullie een fijne tijd toe.
  5. Anneke:
    28 juli 2018
    Een hele fijne vakantie samen!
  6. Sjef en Janny:
    28 juli 2018
    zonder spanning of jullie wel weg kunnen gaan is het geen Jan en Marlies vakantie:). hele fijne vakantie saampjes
  7. Roelie:
    28 juli 2018
    Altijd weer bijzonder jullie startproblemen....gelukkig meestal met een goede afloop. Fijne vakantie gewenst...
  8. Patricia:
    Hele fijne vakantie
  9. Petty:
    28 juli 2018
    Toppers, geweldig om zo relaxed te starten na een buitje regen 😎 de kop is eraf, dus Barcelona komt steeds dichterbij !! Leuk om jullie zo te volgen, heel veel rustige kilometers, gunstige wind, en lekkere temperatuur 😜 goede reis.
  10. Carla:
    Ha die Jan en Marlies.
    Fijn dat jullie goed op weg gaan en zijn. Geniet van elk moment en ik ga genieten van de reisverslagen.
    Geniet en wees voorzichtig , fijne tijd 😁😘
  11. Mieke Pieket Weeserik:
    29 juli 2018
    Wij gaan jullie weer volgen 😁
  12. Astrid:
    29 juli 2018
    Ah, leuk om weer een verslag te ontvangen. En dat zelfs hier in Cuba waar we voor het eerst in 2 weken internet kunnen ontvangen. Een grote en mooie reis voor jullie samen. Liefs Astrid.
  13. Sylvie Wierda:
    29 juli 2018
    Toch vandaag weg gegaan! Zo fijn om weer jullie nieuwe avontuur te lezen, een goed begin zo te lezen, hopelijk vanaf morgen geen regen meer! Liefs
    Sylvie
  14. Lisanne & co:
    29 juli 2018
    Oh yes!! Jullie mogen weer op vakantie en wij mogen weer genieten van jullie verhalen! Hoop dat jullie goed geslapen hebben en straks weer een heerlijke route rijden! Dikke kus
  15. Caroline:
    Lieve Marlies en Jan,
    Super veel plezier, mooie avonturen en ontmoetingen. Jullie zijn doorgewinterde fietsers dus jullie overleven alles! Heb het goed en heerlijk samen genieten!! Liefs
  16. Lidy:
    29 juli 2018
    Fijne vakantie samen. Benieuwd wat het dit keer allemaal weer gaat opleveren. Groetjes Lidy en Hans
  17. Paul:
    29 juli 2018
    Blij jullie avonturen weer te kunnen volgen. Onze vakantie zit er al bijna op.
    Veel plezier onderweg en geniet er van.
    Liefs ,Paul en Ineke.
  18. Bob Salomon:
    30 juli 2018
    Weer leuk om te lezen. Ik zit zelf in het zwarte woud. Geen fiets maar auto en trein. Succes jullie!