Rustdag

30 juli 2018 - Valkenswaard, Nederland

Rustdag
Na een heerlijk ontbijt fietst Maria nog een stukje met ons mee. Het was zo fijn om elkaar weer te zien en te spreken en wat zijn we verwend. Te lief!!
We fietsen dwars door een groot natuurgebied waar de heide een klein beetje nu al in bloei staat en de rest is door de zon verbrand. Ik ben super blij met het mooie weer maar vraag mij wel af of de natuur het allemaal kan trekken.Er zijn al zoveel bomen zonder blad..
We komen op de route en zetten de navigatie aan. Het is nog maar 1855 km samen met de 150 die we hebben gedaan mogen we wel km gaan maken om het te halen. En dus stoppen we vandaag al vlot:)
Het is of een b&b van 80 euro of een camping met een zwembad en eerder stoppen. De keuze is vlot gemaakt. We rijden door een schitterend natuurgebied Malpie waar zelfs gedichten bij uitzichtpunten staan. Ook hier is de droogte te zijn bij de vennen. Het is overal heel groen maar sommige vennen staan de waterlelies op het droge:(
De camping vinden we niet raar maar heel bijzonder. Meer de helft van de gasten mankeert wel iets en loopt met krukken of zit in een rolstoel. We horen er zonder tatoeage ook eigenlijk niet bij. En om het  compleet te maken zit de moeder van Barbie met man en kleinkinderen hier ook. Nou ja een look a like. Ze zit aan het zwembad met een bikini aan en loopt de camping over met een tijgerprint shirtje erop. Denk daarbij het figuur van een wat rijpere vrouw. Heb je hem.. hum niet echt een topuitzicht.
Je kunt ze ook niet negeren want ik denk dat ze allemaal een gehoorprobleem hebben, het volumeknopje staat bij allemaal wat harder.
Grappig dat zij toch ook anders  zo over ons denken.. Wanneer Jan, ik geef toe, op een wat aparte manier in slaap valt bij het zwembad hoor ik haar zeggen:” kijk dat is ook de omgekeerde wereld”. Ik  denk dat we hiermee wel op één lijn zitten.
Wanneer we naar onze kampeerplek lopen zie ik tot mijn schrik dat Barbie met haar mannen en kleinkinderen bij ons op het veld staan. Dit duurt alleen niet lang. We vallen midden in een fikse ruzie waarbij van de ene kant van het veld geschreeuwd wordt naar de andere kant. Tja en wat doe je dan op een camping... juist je stoel in de juiste positie zetten. We zitten op veiligs afstand en waarschijnlijk was de ruzie al eerder begonnen maar Barbie met haar gevolg moet inpakken. Voor de helft is er ingepakt als de campingbaas verschijnt en niet veel later vertrekken ze. Ik ben benieuwd wanneer ze de spullen komen ophalen. Uit de vaste gasten die elkaar steunen begrijp ik dat we vannacht een burgerwacht krijgen.
Nou dat was de rustdag:)
Veel liefs Jan en Marlies

1. Mieke Sturkenboom:
    30 juli 2018
    Geweldig, wat een verhaal weer!
    Veel plezier op reis naar Barcelona. Knap hoor zo'n afstand.
  2. Suze:
    30 juli 2018
    Mooi verhaal Marlies! Altijd wat te beleven op de camping. En idd prachtig gebied de Malpie.
  3. Anca van de lande-van Roomen:
    30 juli 2018
    jaja een en al gezelligheid en dat Jan op een aparte manier slaapt is dat hij zich thuis voelt en wie dat Jan geen tatoeages heeft pas nog 9 hechtingen en nog wat andere .....uh oja Jan je bent niet de enige die snurkt volgens je zus snurkt je ega ook helemaal niet erg we houden toch wel van jullie
    weltrusten op deze bijzondere campong groetjes 😆💨
  4. Marjolein:
    30 juli 2018
    Superleuk weer een reisverslag om te volgen. Was zo rustig na een jaar Hans en lidy te volgen. Op de fiets naar Barcelona super hoor. Goede reis en veel plezier.
  5. Elly:
    30 juli 2018
    Prachtig verhaal maar niet echt leuk om midden in te zitten! Ik wens jullie een rustige nacht toe!
  6. Petty:
    30 juli 2018
    Geweldig verhaal weer 😂 slaapt jan thuis ook zo 😜? En wat de ruzie betreft, had van jou wel een bemiddelende rol verwacht 😜 nee hoor, spaar jij je krachten maar, nog maar 1855km tjes te gaan! Have fun 🚴🏼‍♂️🚴🏼‍♀️
  7. Lidy:
    31 juli 2018
    Super grappig Marlies, ik zie het zo voor mij. Ja iedere dag weer een nieuwe verrassing in petto, dat maakt reizen zo leuk, het wordt nooit saai.
  8. Thea Smeele:
    31 juli 2018
    Heel veel fietsplezier dacht al waar zouden ze nu naar toe gaan,ik ga je weer volgen.Quirin komt eind van de week weer terug uit Ierland ze zijn op de tandum .Eva van Anne Marie is nog steeds aan het lopen in de Balkan.Heb het druk om alles te volgen van kinderen en kleinkinderen.liefs tante Thea.