Warme zomer.

4 augustus 2018 - Bertrix, België

Warme zomer
Ik hoef jullie niks te vertellen. Alleen de titel al zegt genoeg want ook in Nederland is het heel warm.
Als we opstaan hebben wij echter een nieuw fenomeen, het is gewoon fris in een t shirt en wielerbroek. Onze plek staat nog in de schaduw en het is vroeg. Ik haal verse bolletjes bij de bakker het ruikt er heerlijk en  daardoor neem ik meer mee dan de bedoeling was. Mmm ze smaken naar meer. Wat eerst nog veel lijkt gaat toch allemaal op:)
Eenmaal op de fiets is de ‘kou’ snel verdwenen. We rijden gelukkig ook nog veel in de schaduw. Het is veel klimwerk vandaag en we drinken liters water, maar het gutst er gewoon weer uit.
Onderweg zien we geen winkels en bijna lijken de drinkflessen leeg te raken. In een gehucht zien we een slagerij die de waterflessen voor ons wil vullen. De zon schijnt genadeloos en het  lijkt wel Vietnam we fietsen nu van schaduw naar schaduw. Bij elke klim kijk ik uit waar hij eindigt maar meestal gaat hij ook nog de bocht om weer verder omhoog.
Bij een groter dorp eten we wat en shoppen in de supermarkt. Een oudere man parkeert met veel moeite de auto haalt zijn 50  cent muntje tevoorschijn en laat hem weer vallen. Hij rolt precies ...onder de auto. Het was vast zijn laatste muntje want de auto wordt naar achteren gereden om het muntje op te pakken. Nou ja dat laatste doen wij maar anders komt hij helemaal niet in de winkel.
Elke dag kopen we zo’n 20 km voor het einde van de dag een grote zak ijsklontjes die we in de koeltas leeg storten. Daar blijft dan het bier, water etc koel in maar kost wel weer extra gewicht. Gelukkig is dat voor  Jan geen probleem:)
We hebben van eerdere vakantie vrienden een adres gekregen om te slapen. Wat een topadres! Maria runde hier samen met haar man een b&b. Het huis wat uit leistenen is opgetrokken en wat ooit een bouwval was, maar wat ze fantastisch hebben opgebouwd tot een huis met veel kamers. Door de dikke muren is het heerlijk koel in huis. Helaas is haar man overleden maar toch zet deze dappere Nederlandse vrouw door en runt het nu alleen. Het huis is in brocante stijl ingericht en heeft echt sfeer. Ee zijn diverse kamers en er kunnen aardig wat mensen slapen. Ze heeft een grote tuin en een lieve hond. Binnen 5 minuten weten we het al, we houden hier een extra rustdag.
We genieten van de weg naar Barcelona maar als we het niet binnen de tijd halen gaan er ook nog treinen.
Morgen dus geen verhaal😃
Liefs van ons Jan en Marlies

PS het internet is hier zo slecht vandaar maar één foto

1. Anca van de lande-van Roomen:
    4 augustus 2018
    hoi stoere fietsers weer een super verhaal fijndat jullie een mooi bb hebber gevonden rust vandaag maar lekker uit komt nog genoeg op je pad liefs van ons xxx
  2. Paul:
    4 augustus 2018
    Onze auto met caravan had al zo'n moeite vandaag in de Ardennen. Ik voel heel erg met jullie mee als fietsers. Wat een prestatie. 💪💪
  3. Rom Guttinger:
    4 augustus 2018
    Ach, wat is Barcelona nou? Groot, druk, heet.
    Ga toch lekker fietsen.
    Veel plezier op jullie verdere tocht.

Groet, Rom
  4. Ton:
    5 augustus 2018
    Wat een heerlijk verhaal weer 😉. Wij hebben ook een heuvel in Beaune beklommen waarop een kerkje staat met een burcht. En toen fietsten we ook tussen 12 en 13.00 uur daar. En ook wij moesten van schaduw naar schaduw zo heet was het daar. Dus we voelen wel een beetje aan wat jullie moeten doormaken. Maar de beloning komt gelukkig altijd weer aan het eind.😅😘
  5. Froukje:
    5 augustus 2018
    Lieve Marlies en Jan, wat bewonder ik jullie om door die hitte te fietsen, ik heb het hier al heet als ik niets doe. fijn dat je zo'n leuke b&b hebt. lekker uitrusten. Liefs van Froukje