Mareialenpech:(

2 augustus 2018 - Houyet, België

Materialenpech:(
Ik heb top geslapen, Jan iets minder.. Hij had het warm en is wel twee keer gaan douchen. Tja en wat doe je als de handdoeken te drogen hangen op het balkon van de dameskamer?  Gelukkig heb je dan nog een laken:)
Bij het ontbijt zien we dat er diverse Nederlandse fietsers zijn. De meesten volgen de Maasroute en een vrouw komt net terug gefietst uit Girona.  We wisselen nog wat info uit en dan ziet ze mijn ‘ nieuwe’ fiets. Ze noemt haar de koningin van de fietsers. Het is net als bij kinderen, je gloeit meteen van trots als ze iets aardigs zeggen.
We rijden best vroeg weg met als doel koffie bij Dinant, de stad bekijken en daarna nog een  pittig stukje. Toch loopt het even anders....
De Maas is prachtig, we fietsen langs het jaagpad en het is net of we constant kijken naar een afbeelding van een legpuzzel.
Al vlot arriveren we bij Dinant. Nog even een klimmetje en dan hoor ik een kreet van Jan. Zijn padje was kapot! Ik zag alleen een losse ketting:( Jan wilde eerst zelf aan de gang maar
binnen de straal van een kilometer zat een fietsenmaker.
Jan had zelf een reservepad mee en  de aardige man ging meteen aan de slag. Ook de tandwielen werden vervangen. Om twee uur is de fiets klaar. Inmiddels is het ruim 30 graden.
In het boekje zien we dat het afzien wordt. Regelmatig moeten we stoppen tijdens en na het klimmen om even water bij te tanken.
In het boekje lees ik dat er nog een klim is en dan gaan we naar beneden. Helaas is de schrijver vergeten dat er nog eén hele lange heftige klim volgt. Daarna is het 11% naar beneden. Heerlijk daar doe je het toch voor:) Moe maar voldaan arriveren we op de camping.
Vanavond slapen we langs de rivier de Lesse in Houyet.
Liefs van ons Jan en Marlies

1. Anca van de lande-van Roomen:
    3 augustus 2018
    lieve stoere fietsers marlies de koningin geweldig wat naar voor jan gelukkig snel gemaakt mooie fotos droogt ook goed af he jan ben benieuwd naar jullie nw fietsverhaal liefs van ons xxx
  2. Marjan:
    3 augustus 2018
    Genieten weer al de verhalen. Rustig aan en goede reis..liefs P&M
  3. Petty:
    3 augustus 2018
    Ohoh wat een pech met het padje 😬 blijven jullie maar op het goede P.....!
    Genoeg pech gehad nu, vanaf nu gaat alles beter. Marlies er ligt voor jou een andere carrière na het onderwijs, schrijfster!! Top om jullie verhalen te lezen, alsof je er zelf bij bent! Ga zo door 😂 veel voorzichtige kilometers kuzzzz pet en Rene.
  4. Rom Guttinger:
    3 augustus 2018
    Dat is dus het padje. Nooit geweten als jullie dit niet was overkomen.
    Gelukkig maar dat het hersteld kon worden en je verder heuvel op en af kunt gaan.
    Succes verder!

Groet, Rom
  5. Bob Salomon:
    3 augustus 2018
    Alles droogt goed op bij 30 graden, dus wat nou handdoek of laken, leuke verhalen van fietsers die krom gebogen over de fiets hangen tegen de wind of misschien wel zonder de wind, succes stoere rijders!!!