Reisdag

20 juli 2016 - Hanoi, Vietnam

Reisdag -Hanoi 20 juli 2016
Vandaag hebben we het idee of we al een week onderweg zijn. In korte tijd gebeurt er zo ongelofelijk veel en maak je letterlijk een reis door de tijd. De vliegreis is in uren lang maar vliegt voorbij. Ongelofelijk hoe zo'n groot toestel met zoveel mensen toch zo makkelijk opstijgt. Je kunt tv kijken, krijgt eten, je dommelt wat en voor je het weet ben je er al. Ook de overstap verliep soepel. Het vliegtuig was niet helemaal vol dus ik had het geluk dat ik achter op drie stoelen mocht slapen.
Het is bloedheet als we aankomen in Hanoi. Ook de Vietnamezen vinden dit, maar een stevig windje maakt het iets aangenamer.
We dachten dat we in een redelijk basic hotel sliepen:) niets is minder waar. Het hotel ligt op een toplocatie midden in het centrum en is schitterend. Zeer vriendelijk personeel en een megabed. Die testen we bij aankomst maar meteen even uit. De dag is hier tenslotte nog maar net begonnen.
Het halve hotelpersoneel verzamelt zich  later bij onze fietsen wanneer we deze uitpakken. Fijn om ze ongeschonden terug te zien, dit is toch wel een 'kleine' angst geweest. Wel 10 keer wordt ons gevraagd hoe duur ze zijn. Als we later door Hanoi wandelen snappen we dat ook wel. Welgeteld zien we twee oude barrels. De portier let op onze fietsen (natuurlijk wel met een groot slot en vanavond gaan ze naar binnen) maar dit en de gezellige kleine straatjes waar iedereen druk is met eten en handelswaar verkopen lijkt veel op Cambodja. Het voelt vertrouwt en de relaxmodus springt meteen aan.
Oversteken vergt ook vertrouwen hebben in de medemens. Al het verkeer rijdt, voor en achter je, luid toeterend langs:) ik denk er nog maar niet aan dat we ons over een paar dagen door dit verkeer moeten begeven brrr.
We liggen bij het zwembad op de 11e verdieping te relaxen als de avond valt. Dat is hier al vroeg en boven de stad zien we constant bliksemschichten. De lichtjes van de stad met 9 miljoen inwoners laten ons zien hoe megastad dit is. Wanneer we met het uitzicht ook nog genieten van de verfijnde Thaise keuken is het plaatje compleet.
Morgen vertrekken we al vroeg naar Halong Bay. We hebben er zin in. Liefs van ons Jan en Marlies

1. Rom Guttinger:
    Hoi Marlies en Jan,

Goed en relaxed aangekomen. Wat wil je nog meer bij het begin van een lange vakantie. Een goed bed. Top!
    Een lekker zwembad (natuurlijk niet te vergelijken met onze Sijs). Top! Romantiek van miljoenen lichtjes vanuit een Aziatische stad. Top!
    En nu op de fiets. Top!
    Goede reis.

Rom
  2. Tineke:
    20 juli 2016
    Fijn, dat de reis goed verlopen is en dan in een luxe hotel mogen logeren..... Doe maar voorzichtig met het fietsen door het chaotische verkeer daar en hopelijk heeft Jan niet teveel last van zijn ribben. Slaap lekker en morgen fris op de pedalen.
  3. Roelie:
    20 juli 2016
    Sinds m'n fietsmania weet ik dar oversteekpunten zoals je beschrijft shared space (gedeelde ruimte) plekken heten. Lekker uitkijken dus. Veel plezier!
  4. Anca van de lande-van Roomen:
    20 juli 2016
    Hallo lieve familie wat leuk dat vlucht goed verzorgd was ik bedoel maar een heerlijk bed (3 stoelen) en dan de bodyguard bij de fietsen goed geregeld Marlies maar het zwaarste komt nog...........Jan op sleeptouw en over de bagage maar te zwijgen maar we weten zeker dan het goed komt tomtommarlies gelukkig zijn jullie in top conditie zet em op zet Vietnam op z'n kop yeah!!! Ps. Alle respect Jan
  5. Suze:
    20 juli 2016
    Fijn dat jullie een goede vlucht hebben gehad,Marlies en Jan! Veel plezier daar en kijk goed uit! De zwemtraining gaat nu goed van pas komen Marlies, succes!
  6. Carla:
    21 juli 2016
    Fijn te lezen dat de reis voorspoedig is gegaan en dat jullie heerlijk kunnen relaxen . Geniet van alles, zelfs de drukte ( chaos :) ). Wij hebben hier ook warm weer en genieten daarvan . Ben benieuwd naar alle volgende berichten van jullie xx
  7. Rosemary:
    21 juli 2016
    Nou luitjes, dat ziet er goed. Onderweg zal het wel anders worden maar in ieder geval uitgerust na vliegreis en klaar voor de fiets! Goede trip!
  8. Gert en Ankie Slokker:
    21 juli 2016
    Goed begin Jan En Marlies. We gaan jullie volgen!
  9. Ron Jens:
    Hoi stel mensen
    Zeg Marlies;
    Je bent toch met jouw Jan toch wel wat chaos gewend?
    Daar kan zo'n stad met 9 miljoen inwoners vast niet tegenop!
    Veel plezier. Het lijkt mij heerlijk om weer in Azië te vertoeven. Geniet ervan en pas goed op je chaootje.