Weer thuis:)

22 augustus 2016 - Blaricum, Nederland

Weer thuis:)
Vanochtend om 6.30 op Amsterdam geland. De dag ervoor nog een leuke dag gehad in de dierentuin. Je mocht er zelf doorheen rijden met een golfkarretje en totaal anders dan hier mag je veel dieren eten geven. Zo hebben we de Giraffe, Zebra's en diverse Bambi's en Elanden gevoerd. Een Luiaard geaaid en zeer jonge Tijgerwelpjes van dichtbij aanschouwd. De laatste mocht je niet aaien maar ze zaten gewoon in een klein afgezet stukje voor je neus. Het was er best druk of kwamen de kinderen er soms voor de Pokemon?
's Avonds nog langs een markt gelopen met alleen maar eetkraampjes. Ernaast was een giga sportterrein. Gewoon buiten en heel erg druk. Erg leuk om te zien dat hier zoveel gebruik van werd gemaakt. Jong en oud was bezig: hardlopen in een baan er helemaal omheen, diverse voetbalveldjes, basketbal, rolschaatsen, skateboarden, yoga, stijldansen en gewoon dansen, fitnessen. Dit zouden wij ook moeten hebben, zo gaaf!
's Avonds laten we ons in het hotel nog even masseren. Wel niet gesport vandaag maar ach laatste dag:) Twee dames van middelbare leeftijd masseren ons, nou ja pijnigen ons twee uur lang, op onze kamer, samen voor totaal 25 euro. Terwijl ik af en toe op mijn tanden bijt hoor ik ineens gesnurk naast mij. Jan valt gewoon in slaap:)  Wel zijn we nu 'losgekneed' en klaar voor de terugreis.
Het was een lange terugreis ook door het tijdsverschil. We vlogen van Ubon ( Thailand) naar Bangkok dan naar Hong Kong en tenslotte van Hong Kong naar Amsterdam.  Het eerste stuk vlogen we een hogere klasse en kregen heerlijk extra aandacht: glaasje vers sap bij binnenkomst, doekje voor je handen en super lekker eten met echt bestek! En dat in ons gewone kloffie:)
Na zo lang stil te moeten zitten ( totaal wel 24 uur reizen) was het heerlijk om naar huis te fietsen. Ook wel stoer om door de aankomsthal met de fiets naar buiten te komen.
Buiten miezerde het af en toe maar gaf niks. Best lekker samen nog even te fietsen. Nog even kletsen wat we allemaal hebben gezien en gedaan en ook vooruitkijken naar wat deze week op stapel staat. Genieten van het landschap en de prachtige fietspaden in Nederland en natuurlijk koffie met appeltaart.
Ook weer heerlijk om de buurtjes te zien en te genieten van thuis komen. Wat een lieve berichtjes, appjes, kaartje en zelfs een bos bloemen bij thuiskomst. Dat is echt een welkom gevoel!
'Thuis' heeft de natuur niet stilgestaan en ziet onze tuin er prachtig uit. De was draait al weer en morgen zal Jan er al aan moeten geloven.
Sommige gaven aan de verhalen te gaan missen. Geen zorgen hoor, we hopen op een vervolg.
Waarheen? Al een klein idee, nog geen vast omlijnd plan, maar dat komt vast wel goed:)
Liefs van ons Jan en Marlies

1. Bettie:
    22 augustus 2016
    Welkom thuis en het weer laat jullie ( sorry, Jan niet ) nog even nagenieten van jullie geweldige mooie reis en wat heb ik meegenoten van je verhalen . Wat hebben jullie veel beleefd, gezien en gefietst.
    Liefs, Bettie
  2. Mieke Pieket Weeserik:
    22 augustus 2016
    Welkom thuis !!! Probeer nog lang het vakantiegevoel vast te houden .....
  3. Paul:
    22 augustus 2016
    welkom thuis. voor het weekend van de havendagen kun je morgen het programma verwachten. Wéér een leuk weekend....
    groet.
  4. Anca van de lande-van Roomen:
    22 augustus 2016
    Welkom in Nederland dank jullie wel voor de mooie verhalen en foto's we waren toch een heel heel klein beetje bij jullie en hebben jullie nog pokomonnetjes gevangen we zagen er wel een gr xx tot gauw
  5. Roelie Loois:
    22 augustus 2016
    Welkom thuis en dank dat ik op afstand jullie belevenissen mocht meebeleven! Prachtige verhalen Marlies!
  6. Jacqueline:
    Welkom thuis!
    Jullie zij. Toch ook bikkels om "gewoon" op de fiets naar huis te komen. Menigeen zou zijn fiets allang zat zijn en blij zijn dat er een auto of taxi klaar stond! Wij zijn trots op jullie!
    Hoor graag jullie verhalen nog een keer!
  7. Kate den Otter Noon:
    24 augustus 2016
    Welcome home! Safe and sound!
    Ik heb genoten van jullie reis verslag.
    Tot snel Marlies.