Rondrit

18 augustus 2016 - Tambon Khong Chiam, Thailand

Rondrit

Vandaag maken we een rondtoer naar een natuurpark hier in de omgeving met prachtige rotsformaties. Het rijdt opvallend licht zonder fietstassen:)
Het is vandaag,in tegenstelling tot Nederland, niet zo mooi weer. Het is zwaar bewolkt en diverse keren regent het. Je krijgt dan een beetje het sauna gevoel. Je doet weinig maar zweet veel. We dachten dat we het luie zweet wel kwijt waren, maar er is nog genoeg.
We snuiven wat cultuur en maken een rondwandeling langs allemaal rotstekeningen. Een Thaise vrouw passeert ons en plots horen we een zeer enthousiaste begroeting in het Nederlands. Ze komt hier vlakbij vandaan en is samen haar dochter op vakantie bij haar ouders. "Praat Nederlands met ze!" horen we haar roepen naar haar dochter. Het is inderdaad toevallig want we zien weinig bezoekers laat staan buitenlanders/ Nederlanders maar deze puber voelt niets voor een gesprekje en blijft op veilige afstand:)
Op de terugweg stoppen we bij een groot voetbalveld. We denken even wat te gaan drinken in de sportkantine en Jan vraagt aan iemand of dat kan. We mogen meelopen en worden achterom naar een kantoor gebracht en krijgen een glas water:) Heerlijk toch die taalbarriere.
We kijken nog even bij de voetbaltraining. De kinderen zwaaien en roepen enthousiast naar ons. Vinden het prachtig dat we komen kijken. Tijdens de training moeten ze allemaal in een rij staan en binden hun voet ( 2x) vast met diegene die ernaast staat. Dit doen ze met een soort klittenband. Daarna moeten ze allemaal tegelijkertijd naar de overkant rennen. Het moet gelijk gaan, anders valt al snel de complete rij als bij het dominospel. Vooraf klinkt er een soort gezamenlijke aftelling en daar gaan ze.  Het lukt ze best een aardig stuk. Diverse keren wordt het wel herhaald en is erg leuk om te zien. Misschien een  idee voor bij ons op school:)
Langs de kant staan natuurlijk kraampjes met eten en we scoren een soort pannenkoek. Dat is toch wel ideaal zo overal die eettentjes.
Vandaag wil ik de plaatselijke kapper steunen. Jan bezoekt ondertussen de Tempel  hier vlakbij. Hij ligt heel hoog en je moet veel trappen op om er te komen. De tempel is helemaal wit en Jan treft het. Er is een 'mis' aan de gang met wel zes monniken. Hij wil stiekem naar binnen glippen maar wordt verraden door een stuk of vijf honden. Een monnik geeft Jan een gebedenboekje in het Engels en weldra zit Jan op de knietjes. Na een half uurtje probeert hij weer weg te sluipen. De honden die zo lekker liggen te slapen zijn meteen weer wakker en slaan natuurlijk weer aan. Zeker op getraind:) Jan heeft maar niet meer omgekeken.
Sommige mensen praten hier een heel klein beetje Engels , maar helaas het wordt bij de kapper handen en voeten werk. Met veel aandacht wordt mijn haar gekleurd en geföhnd. Net zoals de Thaise mooi glad gestyled. En dat alles voor 5 euro! Hopelijk is ze morgen nog gesloten als ik met mijn haar in een staart langsfiets maar voor nu zit het prachtig. Jan wil natuurlijk niet achterblijven en laat zich scheren,doet de kapster ook:) Manlief, zoon en dochter kijken ondertussen lekker een soap op de tv. De kapster kan gelukkig goed multitasken; scheren en tv kijken. Jan was al bang dat hij levend gefileerd werd:)
We eten nog even bij 'ons' restaurant en ook nu weer is het verrukkelijk. De Thaise keuken is echt het meest verfijnd van de landen die we hebben doorkruist.
Liefs van ons Jan en Marlies

1. Mieke Pieket Weeserik:
    18 augustus 2016
    Ik mis wel een foto van je nieuwe haarstijl....
  2. Tineke Hafkamp:
    18 augustus 2016
    Jullie hielden je vandaag allebei bezig met 'hoofdzaken': Jan spiritueel en jij meer aards. Krijgen we ook nog een foto van je nieuwe kapsel? En wat die elastiekoefeningen betreft, is dat misschien een goede warming-up voor de Mozaïek hardlopers!
  3. Rom Guttinger:
    Beste Jan en Marlies,

Even mooi jullie laatste drie reisverhalen gelezen. Wat een belevenissen en vooral dat het zo zonder stress is. Houden zo als jullie weer terug zijn. We doen het met ons allen onszelf aan en met ons allen kunnen we er iets tegen doen. Lekker relaxen.

Mooie dagen nog in het verre oosten.

Groet, Rom
  4. Froukje:
    18 augustus 2016
    Hallo Marlies en Jan, wat een heerlijke rustige dag vandaag, ik had jullie wel eens bij de kapper willen zien. En dat het zo regent daar en toch heet is. Het is hier al de hele week mooi weer en we liggen iedere ochtend in de Sijs.Dag, groeten van Froukje.