Goodbye Vietnam, hello Laos.

1 augustus 2016 - Lak Sao, Laos

Goodbye Vietnam, hello Laos.
Gezien de weersomstandigheden gaan we maar over op het tropenrooster. De wekker loopt om 05.30 af. Het is niet te geloven maar we zitten al super vroeg op de fiets. Als ORS, chips, water etc niet meer helpen dan maar vroeg uit bed, Vietnamese tijd:) De temperatuur is nu zelfs al behoorlijk hoog. We zijn blij dat we deze beslissing hebben genomen want we komen rond 9.30 aan in een stadje waar vandaan we verder gaan met een taxi. De tocht tot de grens is onder normale omstandigheden al een enorme uitdaging, maar in deze hitte niet te doen. Je klimt van 0 naar 700 meter in 30 km. We hebben van de tocht (per auto) genoten en werden keurig afgezet bij de grens. Dan duurt het even ... maar dan heb je ook weer wat. Weer zo'n mooie sticker in onze paspoorten:)
Meteen na de grens zien we verschil in landschap. We fietsen een afdaling van 10 km en ...het is stil. Heerlijk wat kun je genieten van de natuur in stilte. Auto's rijden zonder te toeteren voorzichtig langs je heen.
Ook de huizen zijn totaal anders. We zien heel veel huizen op palen en zo grappig daarnaast gewoon een geschilderd huis van steen. Vooral de verkeersborden vallen op: op elk bord staat het ook in het Engels, maar we hebben nog niet iemand gevonden die een woord Engels spreekt. Komt vast nog:)
Het regent en onweert behoorlijk en koelt heerlijk af. Volgens de berichten is het morgen maximaal 30 graden en kans op regen en onweer. Dat zou gunstig zijn want we fietsen morgen nog verder door het gebergte met stevige klimpartijen.
Dat we nog even moeten wennen aan het land blijkt als we gaan eten. Tja hoe laat eten ze hier? Bij het restaurant waar ze een Engelse menukaart schijnen te hebben drinken we wat maar eten....We hebben de menukaart niet gezien. Misschien waren we te laat?
We halen maar wat bij de supermarkt :) noodlesoep en yoghurt. De soep is heel erg spicy  en dus pak ik het noodrantsoen. Heerlijke cup of tomatensoep. Smaakte verrukkelijk!
Liefs van ons uit Laos, Jan en Marlies

1. Marjan:
    1 augustus 2016
    Elke dag is weer een verrassing...benieuwd wat Laos jullie gaat brengen. Slaap lekker en Liefs van ons!
  2. Froukje:
    1 augustus 2016
    Hallo avonturiers, wat een bijzonder tijd hebben jullie daar, ik zou wel een kijkje willen nemen, maar mij te warm, enfin je hebt het nu iets koeler. fijne dagen nog en groeten van Froukje
  3. Paul:
    2 augustus 2016
    Hoi, kanjers. Wij zijn net terug uit Frankrijk en hebben vanmorgen al jullie verhalen gelezen. Daar hadden we geen wifi.
    Wat maken jullie veel mee in die totaal andere wereld! Heerlijk om met jullie mee te lezen.Zien er al naar uit om jullie volgende verhaal . Veel liefs,sterkte en veel plezier in jullie verdere tocht. groetjes..