Geluiden

9 augustus 2016 - Paksong KM38, Laos

Geluiden.
Na een vochtige nacht waarin ik toch wel een aantal keren iets denk te horen:) fietsen we pas halverwege de ochtend weg. We rijden wel een uur lang bergafwaarts wat wel heel relaxt fietsen is. Toch zit het verhaal van de overval nog wel even tussen mijn oren merk ik en pas na een poosje voel ik mij weer echt ontspannen gaan fietsen. Het is vandaag goed warm. We scoren fruit op een markt. Groente en fruit worden altijd erg mooi uitgestald. We vragen ons af of ze altijd al hun waar  kwijtraken, er staan zoveel dezelfde kraampjes. Na een aantal stops en heel wat km verder komen we aan bij het reservaat. Het onweer begint los te barsten terwijl we net voor een klim staan over een rode niet geasfalteerde klei weg ( 10%) Gelukkig voor ons is het maar een buitje en komen we zonder te vallen aan op de lodge. We merken vaak dat het het rustige seizoen is maar nu zijn we de enige gasten. De lodge wordt gerund door een Italiaans & Laotiaans stel en dat zie je terug in de inrichting. We hebben een huisje oppalen met buiten een terras met hangmat en binnen een groot bed, badkamer en alles erop en eraan. We kijken uit over de wetlands. Voor je gevoel is het net Kortenhoef:) prachtig dus en lekker rustig. Wanneer je je ogen sluit in de hangmat hoor je zoveel geluiden van verschillende vogels, kikkers en wat al niet meer. Klopt ook wel want vroeger heette deze plaats: de kikker. We blijven hier twee dagen en zullen morgen wel wakker worden met een kwaakconcert. We nemen het ervan en luieren op ons terras. Morgen gaan we een trek maken met de olifanten. Spannend en leuk tegelijkertijd. In het droge seizoen kun je de olifanten ook vanaf je huisje spotten, nu staat het water daar te hoog voor. We zien veel Laotianen in kleine bootjes vissen of misschien wel kikkers vangen. Je kunt ze hier in Laos overal kopen, dan zijn ze geregen op een stokje.
Liefs van ons Jan en Marlies

1. Tineke Hafkamp:
    9 augustus 2016
    Geniet maar fijn van het 'Kortenhoefse' uitzicht, dat doen wij ook! Begrijpelijk dat jullie vandaag eerst de schrik in de benen hadden na dat overval avontuur van gisteren. Gelukkig ging alles goed met jullie en dan als beloning een mooi huisje, kwakende kikkers en een olifantentrek in het vooruitzicht. Welterusten en lieve groeten uit de wetlands aan de rand van het Gooi!
  2. Anneke:
    9 augustus 2016
    Wat een avonturiers zijn jullie toch! Prachtige verhalen. Ik geniet er van om mee te lezen! Fijne reis verder!
  3. Mieke Pieket Weeserik:
    9 augustus 2016
    Geniet van de lodge en ben heel benieuwd naar het olifanten avontuur !!!
  4. Rom Guttinger:
    10 augustus 2016
    Beste Jan en Marlies,

Bijna een vertrouwd beeld als je het hebt over de wetlands. En toch zo ver weg. We zijn kennelijk niet het enige land met polders en watervlaktes. Geniet van de natuur en haar geluiden. Verkeerslawaai is. Vast niet aan de orde.
    Groet, Rom
  5. Froukje:
    10 augustus 2016
    Hallo, wat een mooie verhalen, vooral die olifantentocht was subliem. Heel leuk om alles te lezen wat jullie allemaal meemaken.Fijne dagen verderen de groeten van Froukje