Beentjes omhoog en relaxen.

12 augustus 2016 - Don Det, Laos

Beentjes omhoog en relaxen..
Voor mijn gevoel liepen er vannacht door de hele kamer kakkerlakken. Lekker dan zo'n nuchtere vent die zich omdraait en meteen slaapt:(
Vanochtend naar het eiland gevaren ( 1.5 uur) in een klein bootje. Een aanlegsteiger is er niet echt maar de boot wordt even ergens aangemeerd en vaart weer weg.
We zijn nu op het eiland Don Det. Een echt backpackers eiland. We hebben het eiland nog maar heeeel kort verkend. Heerlijk bij het zwembad gelegen en een klein stukje gewandeld. We hebben de tijd blijven hier een dag of drie.
Komen nu al tijd tekort:) we bestellen op straat een crêpe met chocoladesaus maar duurde ruim een uur. Houtvuur moest eerst aan en heet worden. De eieren werden letterlijk gekocht in de winkel tegenover ons en de pot chocopasta werd nog even vloeibaar gemaakt. Maakt niks uit we hebben Lao tijd en ze doet zo haar best:)
Wanneer we even later alweer moe zijn van het lopen strijken we neer op een terras. Half zittend/ half liggend op dikke matrassen:) zijn we getuigen van een wassessie.
Een meisje van vier hooguit vijf neemt haar zusje van nog geen twee mee naar de 'douche'. Ze helpt haar zusje met uitkleden, gooit de luier in de bosjes en wast zichzelf en haar met een kommetje water. Hetzelfde (regen?)water wordt gebruikt om de wc door te spoelen. Daarna poetst ze uitgebreid haar tanden en die van haar zusje. Afdrogen gebeurd niet, rokje aan en daar gaan ze weer hand in hand. We zijn er even stil van, bij ons ondenkbaar hier zo vanzelfsprekend. Wij zouden zo niet meer willen leven maar zij kennen hier niet de stress die wij in ons dagelijks leven hebben. Tja wat is nu fijner?
Terug bij ons hotel genieten we van de zonsondergang vanuit onze kamer:) Voor ons nog even geen stress en even lekker luxe.
Liefs van ons Jan en Marlies

1. Tineke Hafkamp:
    12 augustus 2016
    Heerlijk voor jullie: even een paar dagen rust.....! Genieten van de omgeving, de prachtige zonsondergangen, het andere tempo en natuurlijk elkaar.
  2. Marja:
    13 augustus 2016
    Wat een mooie afwisselende vakantie. Het eiland moet prachtig zijn (horen we vast nog wel). Fijne dagen!
  3. Rom Guttinger:
    Beste Marlies en Jan,

Wat wil je nog meer? Het liefst een stressloos leven en toch de welvaart die wij hier hebben. De vraag is alleen of dat wel samen kan gaan. Vermoedelijk niet.
    Geniet maar van het leven daar en nog een mooie tijd in dit kennelijk mooie land.

Groet, Rom
  4. Froukje:
    13 augustus 2016
    Hallo Jan en Marlies, weer een mooi verhaal over die waspartij, past inderdaad niet meer bij ons in nederland en ik zou ook niet graag ruilen, geniet maar van je welverdiende rust. Groeten van Froukje.