De eerste wandeldag en blaar.

20 oktober 2017 - Labruge, Portugal

De eerste wandeldag en blaar.
Het is al 7.30 als ik wakker word en iedereen slaapt nog!! Of niemand gaat lopen of ze gaan later weg vanwege het seizoen.
Ik sluip mijn bed uit en beneden gekomen krijg ik een warm welkom van de kat. Ik ontbijt en daar ga ik dan. Het eerste stuk is grotendeels naar beneden maar de klimmetjes die er zijn zijn steil omhoog. De straten zijn nat van de regen en ik merk dat mijn schoenen glad zijn. Soms glibber ik wat, maar zonder kleerscheuren bereik ik de kathedraal:) Hier ontmoet ik Rebecca en na een kort gesprek besluiten we om samen verder te lopen. We hebben wel wat overeenkomsten, zij net geen vijftig ik net iets eroverheen en allebei voor de eerste keer alleen aan het lopen. We vertrekken met regen en mist maar langzaam maar zeker wordt die dunner en af en toe zien we een klein zonnestraaltje. Na ik denk, een twee uur lopen ontmoeten we nog twee Duitse vrouwen en omdat voor mij Engels makkelijker is praat iedereen Engels:) Er volgen veel gesprekken over van alles en nog wat. Met Gisella van 58 praat ik over het verlies van haar man en kleinkind en met Maaike van 26 gaat het gesprek over het werk. Ook zij geeft les alleen dan aan gezinnen met blinde kinderen.
De tocht is mooi, we volgen de kust en de oceaan is ruig. Hoge golven slaan stuk op de rotsen.
We lopen 24 km tot de camping waar we kunnen overnachten in een klein huisje. Het laatste uur voel ik bijna elke stap en weet dat er blaren zitten. Iets waar ik niet op hoopte:( Gelukkig is Rebecca verpleegkundige en neemt ze het werk van Marja over...blaren tapen. Tja nieuwe schoenen:(
We eten net buiten de camping voor een bespottelijk lage prijs. Drie gangen menu en koffie toe, inclusief wijn, fris etc voor 6 euro. Waanzinnig lekker voor een lage prijs. Nu bekaf maar met volle maag lekker slapen.
Morgen een nieuwe dag, kijken wat die gaat brengen.
Liefs Marlies

1. Lisanne & co:
    20 oktober 2017
    STOER!! trots op je! Dikke knuffel
  2. Tineke Smeele:
    Hoi Marlies,
    Weer een leuk avontuur!
    Leuk om je te volgen vanuit onze luie bank😘
  3. Pierre Pourchez:
    20 oktober 2017
    Marlies, voor een kleine verkenning van de Camino del Norte start ik morgen in Bilbao, richting Santander. Buen Camino🚶🏾🚶‍♀️🚶🏾🚶‍♀️🏃🏽‍♀️🚶🏾🚶🏾
  4. Ton:
    Stoer hoor😃👍👏
  5. Nathalie:
    Wat een leuke blog
    Zo te horen nu al een super reis
    Zo stoer alleen
  6. Anca van de lande-van Roomen:
    21 oktober 2017
    Hoi stoere meid wat een mooi verhaal weer leuk voor je dat je al een wandelmaatje hebt die verstand heeft van blaren bah niet fijn het regent hier ook veel wandelplezier nog liefs van ons xxx
  7. Stella:
    21 oktober 2017
    Hoi Marlies morgen weer een mooie dag maar dan zonder blaren liefs Stella x🎇
  8. Piet en Tineke:
    21 oktober 2017
    Wat een belevenissen weer. Porto en omgeving zijn prachtig. Succes op je tocht en nog veel leuke ontmoetingen.
  9. Henk lansink:
    21 oktober 2017
    De spanningen van vertrek nu mijn verdwenen. Zo te lezen ben je nu helemaal in je element en is het nu genieten. Ga zo door, buen camino.
  10. Suze:
    21 oktober 2017
    Wat een mooi verhaal al weer, Marlies.
    Leuk om te lezen, sterkte met de blaren. Succes met wandelen.
  11. Bob Salomon:
    21 oktober 2017
    Mooie gesprekken! Levenservaringen delen met elkaar, super, jammer van die blaren. Ga zo door(weliswaar zonder blaren.
    groetjes