semi rustdag

14 augustus 2018 - Saint-Paulien, Frankrijk

Semi rustdag.
Vandaag nemen we een klein stukje een toeristische trein. Het is een ouderwetse stoomtrein die naar wij hopen door het nationaal park gaat.
‘s Ochtends bekijken we het stadje. Het stadhuis is beroemd om zijn ronde vorm maar we zijn jammer genoeg net een kwartier te laat om
binnen te kijken. Het is tussen de middag een lange periode dicht:( We bezoeken de kerk en drinken uitgebreid koffie de trein gaat pas in de middag.
Voor we instappen komt de mevrouw bij wie Jan de kaartjes heeft gekocht nog even vragen of het goed is gegaan met de fietsen. We hebben hoge verwachtingen van de rit. Helaas vanaf het moment dat de trein zich in beweging zet galmt een mevrouw door de grote luidspreker wat er allemaal te zien is. Beeld je de stem van mevr. Booket uit die Engelse serie in en dat anderhalf uur lang:(
Helaas maar gelukkig ligt het eindstation wel op de route en kunnen we meteen fietsen op behoorlijke hoogte. Het is koud als we uitstappen maar al snel moet er door het nodige klimwerk een laagje uit.
Waar we gisteren nog 7 km per uur reden dalen we nu op een grote weg snel af met de wind in de rug. In de trein hebben we gehoord dat er morgen in Frankrijk een feestdag is, een  Maria verering.  De stad Le Puy is juist een pelgrimsstad  waar aan dit feest veel gedaan wordt.  Het zal dus erg druk zijn in de stad. Daarom besluiten we om maar iets voor le Puy te overnachten.
We hebben weer geluk arriveren op een camping waar net een plaatselijke markt is met producten uit de streek en ‘s avonds een leuke band komt spelen. Grappig twee mensen uit het publiek zingen spontaan een nummer en er wordt gedanst. De Engelse en Franse nummers klinken goed.
Kortom vandaag een afstand overbrugt van 65 km maar toch een relaxdag:)
Liefs Jan en Marlies

1. Anca van de lande-van Roomen:
    15 augustus 2018
    lieve stoere fietsers wat een prachtig verhaal weer fijn dat het weer goed is leuk hoor een stuk met stroomtrein mooie foto's fijne dag liefs van ons kijk goed uit oke xxxop naar het volgende avontuur xxx
  2. Marjan:
    15 augustus 2018
    Buffers! Kunnen jullie oren even rusten na de trein mevrouw..grrr. Ha ha zie het voor me.
    Fijne reis verder. Groetjes can Marjan&Peter
  3. Petty:
    15 augustus 2018
    Hey luie fietsers😜 niet te vaak de trein pakken he? T is uiteindelijk een fiets vakantie!
    En ja die Fransen hebben meer feestdagen dan die Hollanders. Dat ze nog tijd hebben om te werken tussendoor 😂😂en Marlies kon jij niet meezingen? Je moet uiteindelijk wel blijven oefenen hoor 🤪 maar jullie zien wel veel, leuke foto’s! Barcelona komt steeds dichterbij, Suc7 met de tocht, xxx
  4. Rom Guttinger:
    Jan en Marles.
    Wat een leuke en stoere verhalen weer.
    Hoever nog naar Barcelona (km en dagen?).
    Suc5.