De hoogste klim van de route.

16 augustus 2018 - Langogne, Frankrijk

De hoogste klim van de route.
Vanochtend zijn we rond zeven uur wakker. We pakken alles in en verdwijnen nog in alle vroegte van de camping. Je kunt niet meer wachten tot alles droog is, het is al later in het seizoen dus de tent is elke dag toch nat. Bij het opzetten droogt het snel, alleen nat meenemen is het wel zwaarder. Voor mij geen probleem ik heb niet de tent:)
Het kleine plaatsje beschikt over een café en dat is overmacht, dan moeten we toch eerst koffie drinken:)
Net als in le Puy zien we hier ook dat nog veel lavastenen in de bouwwerken gebruikt zijn. Het geeft hierdoor mooie kleureffecten.
Mijn buikpijn is gelukkig weg en vol goede moed gaan we op pad. We klimmen nog maar net tot Jan erachter komt dat we een lekke band van de kar hebben. Kost even tijd maar daarna begint toch de tocht.
Vandaag staat er veel klimwerk op het programma. De tocht gaat over kleine weggetjes en is alleen maar klimmen. We rijden door een mooi landschap met prachtige vergezichten. Het landschap wordt wat ruiger en we zien veel bordjes staan dat je moet uitkijken voor vallende stenen.
Er staan langs de kant van de route ook bordjes met hoe hoog we klimmen. De eerste berg gaat tot zo’n 1000 m maar daalt daarna weer af naar 800 m. Dan worden we in 16 km omhoog geleid naar 1250m. Helaas op deze berg geen bordje dus jullie moeten mij op mijn woord geloven. Dit was wel even pittig klimmen. Gelukkig volgt er een superafdaling, wat ga je dan hard. Wees gerust we hebben helmen op.
We zitten nu in de Ardèche.
Eenmaal op de camping verbaas ik mij er weer elke keer over. We staan alleen maar bij Franse mensen op de camping. En wat zijn ze rustig. Als ik aan de camping denk, herinner ik mij toch wel vaak dat er diverse families bij elkaar zaten en dat leverde toch echt wel lawaai op. Dat waren wij natuurlijk niet:)
Morgen wordt slecht weer voorspeld met regen en onweer. Hopelijk valt het mee.
Liefs van ons Jan en Marlies

1. Anca van de lande-van Roomen:
    18 augustus 2018
    Jaja in de morgen vroeg op pad dan is de wereld ook heel mooi tja dan zie je het bordje met de hoogte erop pfff en ook nog een lekke band och wat geeft het de wegenwacht rijdt mee succes deze dag en geniet groetjes Fred en Anca en Tessa 🚵‍♀️🚵‍♂️💨