Relaxen op Koh Tao

23 januari 2022 - Ko Tao, Thailand

Relaxen op Koh Toa

Vandaag een heerlijke relaxdag op Koh Tao. Met een scooter bezoeken we diverse uitzichtpunten en strandjes. Behalve de laatste is de rest uitgestorven en ligt de strandjes helaas vol met afval.

We zitten 2 nachten in een ander hotel. Van deze eigenaresse hadden we gehoord dat door corona zoveel mensen zelfs geen eten meer hadden. Dan is je laatste zorg om het strand netjes te houden denken we. Diverse eilandbewoners hebben zelfs geld ingezameld om de lokale bevolking te voorzien van een maaltijd. Velen zijn er ook weggetrokken. Wie we ook spreken ( de jongen van de pannenkoekenkraam of de duikinstructeurs), iedereen vindt het zoals het nu gaat prima. Voor Corona was het hier overvol met toeristen. Iets meer zouden ze fijn vinden maar eigenlijk willen ze niet meer terug naar het oude.

Jan rijdt super op de scooter en bij de laatste stop zit een prachtig restaurantje. We snorkelen langs de rotsen en genieten van het mooie koraal en de vele verschillende vissen die we zien.

Mijn haar is onderhand licht blond geworden door de zon en het vele zwemmen. Hoogste tijd voor een kappertje alleen kunnen we niks vinden. De een is dicht de ander is aan her verbouwen en de derde kleurt niet.  Wanneer we dit tegen Bibi vertellen ( waar we alles hebben gehuurd en geregeld) nodigt ze mij spontaan uit om achter op de scooter mee te gaan. “Ladysday” roept ze naar Jan. We toeren langs de kapperszaken waar ik ben geweest en al snel daarna stopt ze voor een kapper. Bingo, deze vrouw wil het doen. Met de grootste zorg wordt mijn haar gedaan en ik geniet van deze behandeling. Prachtig gekleurd en geföhnd stap ik de winkel weer uit. Blij en gelukkig laat ik Bibi het resultaat zien, ze straalt helemaal.

Vandaag vertrekken we Koh Tao met onze behaalde Padi ( duikbrevet) en een hoop mooie ontmoetingen en herinneringen. In de ochtend regent het maar schijnt ook de zon. We kunnen nu de hele regenboog zien:) Wat hebben we genoten van zo relaxt een eiland bezoeken.

Nu op naar het vaste land om weer verder naar het noorden te fietsen.

Liefs van ons Jan en Marlies

1. Yvonne:
    23 januari 2022
    Wat geweldig! Ik zie jullie genieten! Zo mooi daar en lekker eten, zwemmen en duiken! Zo leuk om te lezen. Je haar zit mooi Marlies! 🥰
  2. Roxanne:
    23 januari 2022
    Wat een prachtig verhaal weer. Gefeliciteerd met jullie Open Water! Daar gaan jullie nog veel plezier van beleven! Die kakkerlakken uit het vorige blog zijn wel een beetje jammer overal, haha "iehhh". Veel plezier op jullie volgende bestemming!!
  3. Anca van de lande-van Roomen:
    23 januari 2022
    Zeker wat een mooi verhaal ja Marlies je haar zit prima Thijs sona yason komen er aan mm mm de boterkoek is klaar fijn dat jullie zo genieten liefs van ANCA xXx love you Mis je xXx
  4. BERT van der roest:
    23 januari 2022
    Veel plezier groetjes uit huizen
  5. Tineke Smeele:
    23 januari 2022
    Wat een mooie avonturen beleven jullie, leuk om dit allemaal te lezen!👍😊
  6. Carla:
    23 januari 2022
    Heerlijk Jan en Marlies , ziet er prachtig en relaxed uit .
    Ik begrijp de mensen daar wel dat ze de hoeveelheid toeristen als voor de COVID niet meer terug willen, wie weet lukt dit !
    Ben benieuwd naar jullie verdere fietsavontuur , groetjes uit een grijs Huizen 🙃
  7. Linda Schoonoord:
    23 januari 2022
    Zojuist weer even "bijgelezen". Wat een heerlijke reis. En wat hebben jullie al veel gezien en meegemaakt. Mooi om te zien hoe soepel jullie keuzes maken en genieten van ieder moment.
    Heel leuk om mee te lezen!
    Grtjs Linda S
  8. Petty:
    23 januari 2022
    Weer een geweldig verslag 🙏🏻 En een geweldig uitzicht vanuit die hangmat Jan, zo relaxed allemaal 😉
    Veilige kilometers, liefs uit een koud -grijs Huizen 💋
  9. Ton en Marianne Tieman:
    23 januari 2022
    Ziet er weer goed uit. Zowel het uitzicht als je haar. 👍🏻👍🏻👍🏻
  10. Marjan:
    23 januari 2022
    Zo heerlijk om jullie te zien genieten! We snappen het helemaal. Morgen jullie oudste aan de klus in ons huis. Alle vertrouwen en de muren worden weer zo wit als mijn huidje😉....horen wad ook fijn...kusssssssss en tot ooit
  11. Ruud Borst:
    23 januari 2022
    Leuk om weer wat te horen. Wat een geweldige reis. Veel plezier nog.