We fietsen weer.

24 januari 2022 - Pak Khlong, Thailand

We fietsen weer.

Als we met de boot weer op het vaste land zijn zien we dat onze fietsen wel gevallen zijn maar gelukkig mankeren ze niks.. De eerste dag fietsen gaat ons goed af. We rijden de laatste kilometers langs het strand waar het aardig druk is met Thaise mensen. We boffen en vinden een huisje aan de overkant van het strand. Niet veel later steken we dus de weg over en strijken we neer bij een strandtent. Het is zondag en we zien hele families op het strand. Iedereen gaat volledig gekleed te water.Het strand en de zee lijkt op de Noordzee. Hier een strand met schelpen en golven in de zee. Ook al zitten we aan de andere kant van de wereld het spel met de golven is hetzelfde. Heerlijk om te kijken hoe kinderen genieten van de golven.

Maandag 24 januari

Soms zijn we slakken. Best op tijd wakker maar eer we vertrekken is het alweer 9:00 en dan moeten we vandaag nog  ontbijten. Dat doen we bij een superleuke stop als we nog maar net een paar kilometers hebben gereden. We zien prachtige tafels wat Jan alweer op ideeën brengt.

Op google maps  hebben we een soort van vierkanten met water gezien. Nieuwsgierig als we zijn rijden we wat om, om het te bekijken. Vanuit de verte klinkt er al een ‘hello’ als we onze fietsen neerzetten. Het blijkt een garnalen kwekerij te zijn. Vader moeder en zoon wonen naast het bassin.  Vol trots laat hij zien wat er in het water zit. Jan krijgt ook nog een blaadje van een boom aangeboden. Word je sterk van, beeld hij ons uit. Toch fijn dat dit een mannending is want Jan neemt het beleefd aan, stopt het in zijn mond want je moet erop kauwen als een soort pruimtabak, maar hij gaat bijna over zijn nek. Het is niet te pruimen en dus spuugt hij het een beetje uit het zicht uit. Gelukkig is hij al sterk:)

Op dezelfde terugweg trotseren we voor de tweede keer de hondenbrigade. Ik schreeuw mijn longen uit mijn lijf met een gebiedende stem, maar het werkt:)  De stenen zitten nog in mijn hand als we er voorbij zijn.

Bij een boeddhistische tempel kijken we naar de ‘graven’. Bij de tempel lijkt wel een soort oven ook te zijn. Of denken we dit alleen maar. De jaartelling is duidelijk wel anders. Na wat opzoekwerk lezen we dat ze uitgaan van 543 jaar v chr. Het kost dus iets rekenwerk om te kijken hoe oud de dame op de foto was geworden.

Het is vandaag goed warm en de route bevat zeer veel lange klimmetjes met weinig dalen. Kortom zweten. We nemen een duik in de zee op een stil strandje maar echt afkoelen doen we er niet van.

Als we voor de lunch stoppen bij een hotel aan het strand zien we twee fietsen met bepakking staan. Helaas zien we de eigenaars niet maar gezien de fietsen gok ik dat het Engelsen zijn. Jammer want het was leuk geweest om ervaringen uit te wisselen. Na de lunch is de temperatuur het hoogst. Hoe heerlijk is het om dan ineens te merken dat het regent. We zijn er eigenlijk nog nooit zo blij mee geweest. Echt heel veel is het niet maar toch voelt het wel koeler aan.

Als we laat in de middag stoppen bij een hotel merken we dat we vandaag te diep zijn gegaan. Zere billen, warmte die uitput, behoorlijk klimwerk en een aardige afstand afgelegd. De douche en het eten maakt gelukkig een hoop goed.

Liefs van ons Jan en Marlies

1. BERT van der roest:
    geweldig groetjes uit huizen
  2. Piet en Tineke Hafkamp:
    Bedankt voor het verhaal én de foto’s. We (be)leven de reis mee! 😘🍀
  3. Anca van de lande-van Roomen:
    24 januari 2022
    Jeetje wat een fantastisch verhaal jullie genieten wel he fijn dat jullie weer kunnen fietsen kijken jullie uit met fietsmaatje was heel gezellig maar er koud liefs ANCA xXx love you Mis je xXx Fred
  4. Judith:
    24 januari 2022
    Die honden hè, jullie worden echte pro's in afschudden 🙃
    En het is echt smullen bij het zien van jouw foto's @Marlies. Is voor ons meegenieten op afstand
  5. Petty:
    24 januari 2022
    Lekker weer op de fiets 🎉 jullie hebben ook vakantie he 😉 thailand is te groot om het even snel rond te fietsen hoor 😂😂😂 en een kleine tip marlies, bij de volgende honden aanval, probeer eens een liedje te zingen ‘ Abba Waterloo bv’ je zult zien dat ze versteld blijven staan kijken cq luisteren, maken ze nooit mee natuurlijk 😉😂😂😂 have fun, and take care 🙏🏻💋