Bangkok vervolg

5 maart 2022 - Bangkok, Thailand

Bangkok vervolg.

We zijn echte toeristen en gaan vandaag heen en weer met de boot op het water. Heerlijk om alles vanaf het water te zien. Terug stappen we uit bij het grootste en mooiste warenhuis van de wereld, Icosian. We zijn geen winkeltypes maar dit wil je zien vanwege de inrichting. We starten dit keer boven en drinken wat buiten. Wat kun je hier ver kijken over de rivier en naar de enorme flatgebouwen van vaak wel meer dan 60 verdiepingen hoog om ons heen. Daarna vergapen we ons aan de winkels in het pand: Porsche en BMW’s worden er zelfs verkocht. Bovenin zit een megabioscoop en we pakken een film. Best goed te volgen al weet ik natuurlijk niet wat ik gemist of verkeerd geïnterpreteerd heb😉 Het is al laat op de avond als we weer buiten staan. Taxi? Ach laten we het maar doen. De chauffeur vraagt waarnaartoe.” Ibishotel”, geven we aan. De chauffeur weet het niet en dus zoeken we het adres op en laten het zien. Geen reactie. Op mijn vraag of hij kan lezen is het antwoord: “ no”. Oei dit wordt lastig want wij kunnen de straat niet uitspreken, kaartlezen lukt natuurlijk ook niet. Verbaasd stappen we uiteindelijk maar weer uit de taxi en lopen we terug.

Vrijdag 4 maart

Ook hier begint het nieuws van de oorlog door te breken merken we. We zien steeds vaker flarden voorbij komen. Al blijft Europa ook voor velen nog ver weg.

Onze laatste dag in Bangkok starten we met banen zwemmen. Naast het zwembad is een bruiloftsfeest aan de gang in een aparte zaal. Ik zie foto’s van het paar in de tuin staan vergelijkbaar met hoe het bij Thijs & Sona ging in Cambodja. Ze hebben een goede locatie uitgekozen, zo kunnen we het goed volgen🤪

Vandaag  bezoeken we van alles. Een mega grote liggende Boeddha ( Wat  Pho) van goud. Vooral zijn voeten zijn speciaal. Ze zijn gemaakt van parelmoer en bevat wel 108 afbeeldingen ( symbolen) van voorspoed en geluk. Hierna bezoeken we Chinatown, de Chinese markt. Een wir war van straatjes waarin vaak zes keer dezelfde producten. Het kost weinig maar of het kwaliteit is?? We hopen van wel want in een van de straatjes laten we Jan zijn mobiel maken. Er zit een barst in het glas. Tijdens het wachten komen we erachter dat het Cambodjanen zijn. Dan volgt er een stroom van informatie uitwisseling en wordt het heel gezellig🤪

We lopen in Bangkok bijna constant met een mondkapje op. Hier komen de meeste toeristen als eerste aan. Toch schrikken we als we bij de Chinese staatjes langs een ziekenhuis lopen waar de bedden buiten onder een afdak staan met zuurstofflessen. Heftig!

Als laatste varen we op een groot dinerschip mee. Wat een belevenis. Het eten is voortreffelijk en samen met de livemuziek en het uitzicht hebben we een prachtige afsluiting van onze tijd hier in Bangkok.

Morgen vertrekken we weer op de fiets. We hebben van alles onderzocht tot vergevorderde plannen naar Australië aan toe maar uiteindelijk fietsen we ‘gewoon’ door naar het ZO van Thailand richting Cambodja. In april wordt het daar echt heet dus wie weet vertrekken we dan naar Europa.

Liefs van ons Jan en Marlies

1. Anca van de lande-van Roomen:
    5 maart 2022
    Jeetje wat een prachtig verhaal weer erg mooie foto's erg he die oorlog waarom toch arme mensen geniet nog maar van alles wat jullie zien fijn weekend liefs van ANCA xXx love you Mis je xXx
  2. Linda Schoonoord:
    Prachtig verhaal weer!
    Wat maken jullie veel mee!
    Geniet!
    Liefs Linda
  3. Carla:
    5 maart 2022
    Goede keus Jan en Marlies om lekker daar te blijven en een ander stuk van Thailand te gaan ontdekken.
    Spanje of Portugal kan ( naar mijn idee ) altijd nog weleens om op de fiets te gaan ontdekken.
    En ja, het is een barre, rare bizarre wereld waarin we leven.
    De avonturen die je schrijft zijn een welkome , ontspannen bezigheid die ons goed doet.
    Blijf gezond en geniet van alles , groetjes vanuit een mooi zonnig Huizen 🌞😘