Op weg naar de theeplantages.

29 april 2017 - Nuwara Eliya, Sri Lanka

Op weg naar de theeplantages.

We zijn al vroeg op het station wanneer blijkt dat het loket om 8.30 opengaat, maar onze trein pas 11.10 vertrekt. Op ons kaartje stond 8.30:) Dan hebben we dus nog even.
We stallen de bagage en duiken een overdekte markt in. Heerlijk rondkijken wat er is en natuurlijk probeert Jan de kapperskunsten hier uit. Hij krijgt er zelfs een complete hoofdmassage bij.
In de trein zitten we gescheiden, Jan in een 'koude' coupe waar zijn buurman de kou eer aan doet en stil is. In de tweede klas plek genoeg, geen idee hoe ze erbij kwamen dat het vol was.
Een meisje van elf zit samen met haar familie vlak bij mij. We raken aan de praat, ze spreekt keurig Engels. Ook vader komt even bij mij buurten. Ze overnachten in dezelfde plaats als wij. Op zijn verzoek om wat af te spreken maak ik mij maar af door te zeggen dat Jan de baas is en ik geen idee heb of hij dat wil. Super lief, maar niet weer nachtwerk:)
De trein geeft mooie vergezichten over de theeplantages en klimt naar behoorlijke hoogte. Ik weet niet of ik het de mooiste treinreis zou durven noemen. We hebben in de Alpen ook prachtige treinreizen.
Bij het eindpunt begint onze klim. Het is goed pittig. We zien de theeplukkers en ik maak een foto. Ze stoppen net met werken. Hopelijk zien we ze morgen nog, het is wel zondag. Het is weer even wennen aan de gezichten. Ze ( de Tamils) kijken met een wat donkere blik. Toch gaat een vrouw even later speciaal staan en lijkt wel beledigt dat ik geen foto maak. Tja ik twijfelde door haar strenge uiterlijk..
We zoeken een hotel en stoppen bij een dure jongen, zo blijkt bij navraag. Gelukkig ook uitverkocht ... was wel héél erg boven ons budget.
Toch een aardig guesthouse gevonden met zelfs een woonkamer ter beschikking. We trekken voor het eerst de lange broek aan. Het koelt hier af naar 14  graden in de nacht.
Morgen klimmen we verder en bezoeken we de plaats en de waterval voor we doorrijden.
Liefs Jan en Marlies

1. Suze:
    29 april 2017
    Wat een belevenissen en zo mooi verteld door jou Marlies, nog veel plezier!
  2. Thea Smeele:
    29 april 2017
    Wat een lekkere broodjes zie ik daar liggen wel luxe.
  3. Rom Guttinger:
    Beste Marlies en Jan,

Wat een variatie in landschappen biedt Sri Lanka. Nooit geweten dat het ook zo hoog kon zijn.
    Gelukkig, na klimmen komt dalen. Veel plezier!

Groet, Rom
  4. Tineke Smeele:
    29 april 2017
    Mooi kapsel Jan, lijkt wel wat op die van Thijs. Prachtige reis maken jullie trouwens in Sri Lanka en leuk dat we via de blog zo mee kunnen genieten. Voorzichtig met de olifanten nog.
  5. Bob Salomon:
    1 mei 2017
    Ik word steeds meer jaloers op de belevenissen van jullie zeg. Wau wat een prachtig landschap! Super leuk om dit allemaal te mogen meebeleven. Dank daarvoor.
    groetjes