Naar de kust.

2 mei 2017 - Tangalle, Sri Lanka

Naar de kust.
Ons prachtige 'lodge' is aardig warm in de nacht. Voor de ramen zitten tralies zodat de apen niet naar binnen kunnen. Ondanks dat alles tegen elkaar open staat is het warm door de hoge luchtvochtigheid, wat maar langzaam daalt in de nacht. Niet echt uitgerust sta ik op.
We hebben vandaag een ontbijt van het land besteld met thee en rijstgerechten niet te heet van smaak. De tafel is al romantisch  voor ons bij het meer gedekt. Wat ziet het er mooi uit. Alleen hadden ze ons waarschijnlijk niet goed begrepen; we krijgen koffie met veel melk en suiker en heel heet eten. Het ontbijt ligt even later als een klomp op mijn maag. Echt wat je noemt een stevig ontbijt!
Vandaag fietsen we naar de zuidkust naar  Tangalle. We merken goed dat we dalen want de temperatuur stijgt weer. We fietsen vandaag door een glooiend landschap met rijstvelden maar ook door veel lagune waar ik speur naar de krokodillen. We zien wel een farm:) maar geen
levende in de riviertjes die we passeren. Wel zien we een grote Verraan die we op de foto hebben kunnen zetten. Onderweg hoor ik een vreemd geluid. Ik speur omhoog, rijden we onder een boom door vol met vleermuizen. Ze hangen echt onderste boven aan hun poten met enorme nagels.  Brr.
Wat later rijdt er een tuk tuk over een slang heen, het beest kronkelt voor ons neus richting de kant. Je ziet hier elke dag wel weer wat nieuws. Gelukkig zijn de olifanten passé:) Een vriend stuurde al een leuk berichtje: " let op! er kan nog een olifant komen".
We fietsen over veel rustige wegen door kleine dorpjes. De scholen zijn weer begonnen. We zien veel kinderen die ons vaak lachend begroeten. In de bus zitten kinderen, maar ook veel staan en  er hangen zelfs een aantal half uit de bus. De verkeersregels zoals wij ze kennen gelden hier niet. Er zit minimaal het dubbele aantal kinderen in
Jan fietst vandaag met  zijn gymschoenen aan, om zijn teen te ontlasten, wat prima lukt.
Na redelijk wat stops drinken we wat aan de rand van de plaats. Er zit ook Engelsman die samen met de jongens van de bediening wat drinkt en rookt. Na wat kletsen vraagt hij of we al accommodatie hebben gevonden. We zijn welkom in zijn villa, als ik kook.
Jan wil wel, maar ik zeg nee. Niet dat ik voor hem vrees, hij valt duidelijk niet op vrouwen maar ik ken hem net. Tevens hoort hij zichzelf graag praten,  vaak hetzelfde zeggen en  dan ben ik verplicht in de villa de hele avond naar hem te luisteren:) Hij vindt het maar vreemd dat we niet ingaan op zijn aanbod.
Uiteindelijk belanden we in een hotel wat uitkijkt op de zee met een groot balkon!! Weer een topplek.
Morgen houden we een rustdag en maken we plannen voor de laatste dagen. Wat vliegt de tijd nu.
Liefs van ons Jan en Marlies

1. Ton:
    2 mei 2017
    Ik zeg alleen maar..............heerlijk
  2. Sylvie:
    2 mei 2017
    Ik zou geen oog dicht doen met al die beesten in zo'n hut!!
  3. Carla:
    3 mei 2017
    Prachtige foto's . De vliegende honden hebben wij ook in grote getallen gezien op Flores. En lekker fruit aan de bomen. Al met al : genieten maar die laatste dagen nog.
    Groetjes Carla
  4. Paul:
    3 mei 2017
    Ziet er allemaal top uit. Geniet van je laatste dagen he?