Het verschil tussen mannen en vrouwen.

15 juli 2015 - Koblenz, Duitsland

Het verschil tussen mannen en vrouwen.

Vanochtend weer op tijd opgestaan. Geen idee of Jan nog niet echt wakker was maar hij ging zich scheren met onze Rituals douche crème. Hij vond het al zo weinig schuimen en slecht scheren
Heerlijk toch zo'n man, maakt een blog een stuk leuker.
Eenmaal op pad hebben we regelmatig een kort klimmetje en zien we de 'bergen' liggen. In het boekje lezen we dat we een afdaling krijgen van 2,5 km lang. Net daarvoor raken we de route kwijt. Wanneer ook onze gps het niet meer weet zetten we de mobiel maar aan. Het pad wat niet echt meer op een fietspad leek moesten we toch echt hebben. Wanneer we weer steil naar boven gaan maak ik mij zorgen dat de afdaling door onze neus wordt geboord en we ergens anders eindigen. Gelukkig is dat niet zo en hebben we onze helmen niet voor niets opgezet.
De afdaling rijden we op eigen tempo naar beneden, want ik geef toe ik ben een kakkebroek. Wanneer de teller 37 km per uur aangeeft knijp ik toch echt de remmen in, harder durf ik niet. Hoe hard Jan gaat vraag ik maar niet, kop in het zand steken, maar het slaapt een stuk rustiger.
Het landschap verandert totaal als we
bij de Rijn arriveren. Tjonge wat is hij breed en wat vaart er veel vrachtverkeer op. Het stikt hier van de fietsers met bepakking. Eenmaal langs de Rijn gaat ons tempo aardig omhoog en tikken we al snel 23 km per uur aan, is dat omdat ik nu voorop rij? Natuurlijk gaat ons gemiddelde weer omlaag door lekker een ijsje te eten, wat te drinken etc. langs de vele promenades
Dan halen we een stel Nederlanders in en raken aan de klets. Ook zij fietsen dezelfde route en we rijden gezellig met elkaar op tot de camping. Ooit zijn we hier geweest en langzaam maar zeker komen de herinneringen terug.
Koblenz ligt zowel links als rechts langs de Rijn en vanavond even naar de andere kant geweest. We weten nu vanaf welke pier morgen ons bootreisje vertrekt. Morgen varen we ons reisje langs de Rijn tot Bingen.☀️
Liefs van ons x
Zülpich- Koblenz 102 km

1. Carla:
    Mooie luchtfoto zeg !
    Heerlijk he, die man van je , ha ha.
    Lekker geslapen in de tent, ik hoop van wel. Is weer anders als een hotelbed.
    Jullie zijn best al ver vind ik.
    Veel plezier vandaag met de Rijn reis en zet de muziek er maar bij aan! Ja, zo een reisje langs de rijn Rijn Rijn , samen in de .....
    Fijne dag xx
  2. Ron Jens:
    16 juli 2015
    Ik ken nog meer verschillen tussen mannen en vrouwen!
  3. Marja:
    Hallo Jan en Marlies,
    Fantastisch om jullie blog te lezen. Leuke verhalen en prachtige foto's. Ik rijd een klein beetje mee....
  4. Mieke Pieket Weeserik:
    16 juli 2015
    Wat een verhaal weer . Wat heb jij toch een handige man !!! Wij gaan zaterdag richting Trier en zien wel waar wij uitkomen