Een reisje langs de Rijn.

16 juli 2015 - Bingen am Rhein, Duitsland

Een reisje langs de Rijn ....
Vanochtend net op tijd voor de boot, het valt niet mee om op tijd te zijn. Tentje opbreken hoe klein dan ook kost tijd.
Het is heerlijk zonnig weer en prachtig om de plaatsjes vanaf het water te bekijken. Het zijn net de huisjes van de treinbaan. We zien schitterende kastelen en vragen ons vol verbazing af hoe ze het ooit met hebben kunnen maken. Een plaats als Oberwesel een vestigingstad met diverse torens, giga kerken en bovenop de berg een groot kasteel. Zeker de moeite waard om nog eens te gaan bekijken.
Op de boot zien we een fysiotherapeute uit Huizen. Eerst twijfel ik of ze het wel is. Ze is helemaal alleen aan het wandelen naar Bern. Haar route loopt naar Rome maar ze doet nu een 'stukje'. Leuk om haar weer te spreken. Ze heeft ons clubje meiden (5) zwangerschapsgymnastiek gegeven en wij zien elkaar nog steeds.
Klokslag drie uur komen we aan in Bingen. De camping is maar 4 km hier vandaan dus echt een rustdag dachten we...
Een uurtje na ons zien we onze fietsmaatjes de camping binnenrijden
en besluiten we te gaan BBQ -en
Wij gaan op de fiets naar het dorp. Heen gaat prima maar dan....
De telefoon is leeg, welke camping zaten we ook alweer.. Elke keer wanneer we de weg vragen worden we een andere kant opgestuurd maar waar is het?
Dan wijst een mountainebiiker ons de weg. We moeten de berg over en dan naar links zegt hij. Het is echt een pittige berg. Eenmaal boven staan we uit te puffen en zien we hem van de andere kant komen aanfietsen. Foutje, we hoefden toch niet omhoogHij fietst om het goed te maken een stukje met ons mee.
Uiteindelijk zijn we anderhalf uur aan het fietsen geweest. Wat zijn we blij dat we een koeltas  mee hebben en ijs, om de spullen koel te houden,bij de supermarkt. Zo was alles nog goed bij de camping. De temperatuur is nu namelijk 34*.
Heerlijk met elkaar gegeten en nu in de tent want het stikt van de muggen.
Veel liefs van ons
Koblenz - Bingen  per boot 66 km
(Per fiets 72 km)

1. Carla:
    17 juli 2015
    Wat een verhaal weer, gelukkig toch weer veilig terug op jullie honk , ha ha.
    En leuk dat je Imke tegenkwam, ik had haar niet herkend.
    Fijne dag vandaag en ze zeggen dat het erg warm wordt.
    Lekker rustig aan dus maar en veel stoppen voor een koel biertje ( alcoholvrij ) of watertje xx
  2. Rom Guttinger:
    17 juli 2015
    Hoi Marlies en Jan,

In Bingen, daar was ik ook eens op de fiets, maardat is vijftig jaar geleden. Ook toen waren er veel muggen!
    Leuke reisimpressies van jullie Roomentocht. Ach ja, zo gaat dat op de fiets! En verschil tussen mannen en vrouwen moeten bijven bestaan. Mijn snelheidsrecord staat op 70 km in een afdaling, maar o, wat was ik schijterig om te vallen. Zie ik ze zo maar omkieperen in de T de F. Nu toch maar voorzichtiger geworden met de Gooise heuveltjes.
    Heel veel verder fietsplezier en houd moed voor de echte bergen.

Groet, Rom