De eerste lange warme dag..

17 juli 2015 - Worms, Duitsland

De eerste lange warme dag.
Vanochtend werden we al vroeg gewekt door onweer. Veel regen viel er niet maar de temperatuur steeg meteen in de tent tot sauna niveau.
En rond  half acht stonden we toch maar op en feliciteren elkaar met Thijs zijn verjaardag. We zijn er helaas niet voor hem maar hij heeft het gelukkig al gevierd.
Rondom ons heen staan  mensen die op fietsvakantie zijn en de meesten waren allang op. Jan haalt de tent leeg en het is ongelofelijk hoeveel er nog in fietstassen past. Hij zet alle tassen, stoeltjes, fietskar keurig op een rijtje langs de muur van het wasgebouw zodat hij de tent kan droogmaken. Even later komt er Hollander langs en vraagt of het Koningsdag is... Het is ook net een stilleven:)
We zijn erachter gekomen dat ons boekje uit 2007 en de nieuwere navigatie versie niet synchroon lopen. Gelukkig hebben onze fietsvrienden Peter en Judith wel de nieuwste papieren versie mee, wat we kunnen kopiëren op de camping. De gps werkt wel maar het is niet voldoende om alleen op te fietsen. Wanneer we fout gaan heeft de gps veel tijd nodig om de route weer aan te geven. Dat samen maakt het dat we toch via Bregenz, de route volgens het boekje gaan rijden.
Vandaag alleen gestart en nog maar net op pad zien we een vos tussen de graanvelden lopen. Mooi om te zien!
We rijden al snel fout maar komen net op dat punt  weer samen met onze fietsmaatjes en fietsen samen deze dag verder.
Het is een super zware dag. Het is ruim 34 graden en de zon schijnt volop. De bidons kunnen het niet aan en zijn super snel leeg en het water is heel gauw weer warm. Het is vast een goede oefening voor Italië maar het kostte mij ( ons) moeite om de helling van 10% te nemen. We hebben er zelf voor gekozen dus medelijden hoeft niet hoor.
In een plaatsje puffen we even langs de kant van de weg en juist als ik overweeg om ergens aan te bellen om te vragen of we onze bidons kunnen vullen komt er een mevrouw net thuis. Ze is super aardig en we krijgen heerlijk fris water met bubbels.
Uiteindelijk arriveren we pas half acht op een fantastische plek. Het is een kanovereniging die een kleine kampeerplek aanbiedt. Het is hier heerlijk rustig en aan de Rijn. Wanneer we gedoucht en wel zijn genieten van een wit biertje voor de tent.
Het plaatsje schijnt ook leuk te zijn dus dat gaan we morgenochtend  bekijken.
Liefs van ons
Etappe Bingen- Worms 85 km

1. Ron Jens:
    18 juli 2015
    Die Jan boft maar met zo'n lekker blond mokkeltje! Eindelijk een blondje wat haar mond houdt.
    Jammer dat je weer door moet fietsen Jan.
  2. Carla:
    18 juli 2015
    Fijn dat het zulk warm weer is voor het kamperen, voor activiteiten wat minder.
    Mooie foto's, succes met de klimmen van morgen, zet hem op.
    Liefs Carla xx