Hoe sterk is de 'eenzame' fietser........

13 juli 2015 - Wassenberg, Duitsland

Hoe sterk is 'eenzame' fietser....

Na een supernacht word ik wakker met een 'blauwe' plek op mijn bovenarm. Jan zag gisteren een bordje kneippbad staan, maar liet mij voorlezen wat er stond en kneep mij in mijn bovenarm. Ik schoot een halve meter omhoog. Hij natuurlijk dikke lol. Gelukkig maakt het luxe ontbijt van vanmorgen veel goed
Uiteindelijk is het half elf als we eindelijk in de regen wegfietsen. We hebben geen haast met dit weer. Mochten jullie ons gekken vinden we zien genoeg medestanders. Veel stelletjes maar ook wel mensen alleen met volgepakte fietsen. We hebben niet te klagen over aanspraak. Iedereen vraagt waar we vandaan komen en naartoe gaan. Op een pontje spreekt een dame, van toch al ver in de zeventig, ons aan. Ze vraagt welke tochten we nog meer hebben gereden. Zelf heeft ze er al aardig wat gereden. Wanneer ik aangeef dat het rondje Zuiderzee ook erg leuk was antwoordt ze mij dat die tochten later als ze oud is ook nog kunnen geweldig wat een power!
Wat ook leuk is zijn de mensen die je zo een aanmoediging toeroepen of hun duim omhoog steken. Ze vinden ons vast zieliger omdat het regent.
Nou dat zijn we echt niet hoor, de route is prachtig en de versnaperingen onderweg heerlijk! De Limburgse vlaai kon natuurlijk niet uitblijven.
We fietsen in Duitsland langs een schitterend onverhard pad en komen een slagboom tegen als grens. We volgen de Rur en je merkt bijna niet dat je omhoog gaat maar ziet het aan de watervalletjes die we tegenkomen. Het is een onverhard pad alleen door de regen zien de tassen er niet meer uit. De verwachtingen zijn voor morgen ook slecht dus we besluiten om toch ook maar voor deze nacht een hotelletje te zoeken. Van de buitenkant ziet het hotel er niet uit, maar schijn bedriegt. Het is een keurige kamer met  super vriendelijke eigenaars. Nu gaan we ergens wat proberen te eten en morgen willen we een keer op tijd vertrekken, of dat gaat lukken...

3e etappe Arcen- Wassenberg  75 km

1. Willem en Jantine:
    13 juli 2015
    Er valt me iets op........ Jan kijkt wel erg blij op de foto bij die kratten bier!:)
  2. Carla:
    13 juli 2015
    Jullie hebben gelijk om wat later weg te fietsen, het is tenslotte vakantie! En Marlies, je krijgt vast heel veel kusjes op die blauwe plek, daar heeft hij het natuurlijk voor gedaan !
    Wat ziet die koffie met vlaai en borrel er lekker uit.
    Heerlijk, ik hoor en lees dat jullie genieten en zie het aan de foto's .
    Als jullie oud zijn hebben jullie alle routes al gedaan denk ik!!
    Dan maar met een camper de wereld rond, maar tegen die tijd hebben jullie vast andere wilde plannen.
    Geniet van jullie hotelbed en luxe en morgen vroeg op om op tijd te vertrekken. Dikke knuffel Carla xx
  3. Sylvie:
    13 juli 2015
    Blauwe plekken!! Dat ken ik wel van het zwembad, hij kent zijn kracht niet je mannetje! Het was vandaag bij ons ook regen de hele nacht, maar de warmte komt terug en heftig ook!
    Lekker genieten van het lekker bed en morgen fris weer opstarten ! Groetjes