De moderne fietser anno 2015

12 juli 2015 - Broekhuizenvorst, Nederland

De moderne fietser anno 2015.
Vanochtend worden we wakker en horen de regen zachtjes tikken op het tentdoek. Mm iets ander weer dan gisteren Was het gisteren kamperen is het nu creperen. Natuurlijk zetten we ons eroverheen en pakken de spullen in en ontbijten bij de afwasruimte en ja hoor het is alweer droog.
De route is prachtig. Vlakbij Nijmegen fietsen we door de Ooijpolder die dicht langs de Waal loopt. Het is een compleet ander landschap dan nog geen 10km verderop waar we door Duitsland fietsen en er zelfs pittige kuitenbijters van klimmetjes zijn.
We drinken in Duitsland koffie en bovenop het restaurant zit een ooievaar te poseren. Iets verderop ook al een nest het lijkt wel Spanje.
In middag net wanneer het weer een klein beetje regent lunchen we in een Gennep. De menukaart bestond uit geweldige namen. Zo koos ik voor:"ikkannietkiezen" Het waren drie verschillende kleine broodjes en een kopje soep.
En dan trappen we een behoorlijk stuk door en eindigen in Arcen.
Om een indruk te geven van de moderne fietsers: op het stuur van Jan zit de gps voor de route daarnaast zijn mobiel. Helaas na vandaag met barst ( bij het opgaan van de pont viel hij uit de houder, maar ik denk dat Carglass er niks mee kan)
Bij mijn stuur een kaartentas en een geluidsbox. Zo af en toe blèren we mee met de muziek of schateren we om Youp van het Hek. Aan het eind van de dag drinken we wat op een terras en besluiten we waar we die dag gaan slapen. Een regenachtige dag, zoals vandaag, betekent dat we hoognodig even een lekker bedje nodig hebben. Laat er nou net in Arcen een prachtig hotel staan van de Roompot met een thermaalbad, Booking.com doet de rest. Het is een super hotel met zachte bedden en een top sauna en zwembad. Heerlijk die moderne fietser, kijk daar houden we van! Liefs van de moderne fietsers
Nijmegen - Arcen 80 km

1. Anca van de lande-van Roomen:
    12 juli 2015
    Hehe gelukkig tv uit en dan ....
  2. Anca van de lande-van Roomen:
    12 juli 2015
    Hoi jan en marlies het weer was hier ook niet best maar wel lekker om te fietsen toch wat een mooi verhaal weer lekker geslapen in een hotel super toch morgen weer een nieuwe dag succes voor morgen liefs van ons xxx
  3. Rom Guttinger:
    Beste Marlies en Jan,

Ik ben dol op reisverhalen. Nu twee dagen onderweg en de eerste kleine avonduurtjes (avontuurtjes bedoel ik natuurlijk) al beleefd. Wat zulle er nog meer volgen. Heel veel plezier op jullie fietstocht! Ik kijk met belangstelling uit naar het volgende verslag.

Groet, Rom
  4. Sylvie:
    12 juli 2015
    Heerlijk jongens zo'n lekker zacht bed!
    Lekker slapen voor straks!xx
  5. AH Restaurantactie:
    12 juli 2015
    Jullie schieten al lekker op. Veel plezier
  6. Margot Reeuwijk:
    13 juli 2015
    Zo jullie schieten al lekker op Veel fiets plezier weer hoop op betet
    r weer liefs