De kop is eraf.

11 juli 2015 - Oosterhout, Nederland

De kop is eraf..
Vanochtend zijn we op de van Roomens-tijd vertrokken, tenslotte begint dan de vakantie We worden uitgezwaaid door diverse buren maar het lijkt wel een flash back, voordat we bij het Merk zijn ligt de kar al een keer om. Dit keer is er geen paniek of frustratie we weten dat het karretje het kan hebben. Toch vindt een tuinman in Blaricum, wanneer hij weer omvalt, dat hij even goed advies moet geven. " Hij mot zwaarder, dan blijft hij beter op de weg liggen en er mot ook een vlag op" Ik ben het helemaal met deze man eens, helaas Jan niet
Thijs fietst gezellig een stuk met ons mee en helpt mee om de kar overeind te krijgen en anders vast te zetten. Het lukt en het is daarna niet meer gebeurd. In Hilversum wordt het peloton aangevuld met mijn broer Hapé die ook een stuk met ons meefietst. Allebei op de racefiets, uiteraard zonder bagage maar gelukkig konden ze ons bijhouden
Al gauw is het koffietijd en zitten we heerlijk met zijn allen op het terras. Wat hebben we het zwaar In Soest nemen we afscheid en fietsen we alleen verder. Het is lekker warm en de route prachtig. We fietsen dwars door Amersfoort en komen langs de prachtigste boekhandel van Nederland " boekhandel Veenendaal" Ton heeft amper tijd om ons gedag te zeggen het is knetterdruk in de winkel. Helaas voor ons geen ruimte om boeken mee te nemen en dus krijgen
we boekendrop mee! Voor jan geen straf! We fietsen lekker door rijden langs prachtige stukjes natuur en eindigen tenslotte in net voor Nijmegen. We staan hier op een camping pal aan het water waar groot vrachtverkeer langs vaart. Wat zijn het er veel, heerlijk om naar te kijken. Al die containers die ze vervoeren en toch nog met een behoorlijke snelheid varen. We zetten de stoeltjes uit, radler erbij en na een uurtje zetten we pas de spullen op. Naast ons staat een man met twee zoons die ook op de fiets zijn en we onderweg al tegenkwamen.
's Avonds hebben we een kleine tegenvaller. Het restaurant boven aan de camping is vol, althans buiten, maar binnen mogen we niet eten:(
Dus toch maar zelf ons potje gekookt, wat trouwens heerlijk smaakten. Nu heerlijk slapen, daar zijn we nu wel aan toe.