Heerlijk een echt bedje:)

25 juli 2015 - Gemeinde Klösterle, Oostenrijk

Heerlijk een echt bedje:)
Vannacht hebben we goed geslapen, maar waarschijnlijk door het vochtige weer staat Jan toch heel stijf op. De zon schijnt maar mijn weerapp geeft aan dat het in de middag zwaar bewolkt wordt. De etappe die we moeten rijden gaat van 600 m hoog naar 1793m dwars door het Klosterdal en over de Arlbergpas. De pas is dicht voor de fietsers en je moet een stuk met de trein of bus.
Bij een station gaan we vragen hoe laat de trein een stuk verder op de route gaat. Net op dat moment komen we Judith en Peter tegen. Volgens hen moeten we opschieten de trein vertrekt om 15.00 en er zijn nog maar twee fietsplaatsen ( van de zes) over. Helaas als we bij het loket komen zijn we net te laat. De man achter het loket denkt heel lief met mij mee en vertelt ons dat er ook een fietsbus gaat. De bus vertrekt over anderhalf uur vanuit een andere plaats. Aangezien we nog niet eens koffie hebben gedronken doen wel dat eerst en kijken naar de route. Het betekent dat we 24 km in een uur moeten fietsen met pittige klimpartijen zoals 1 km 7-8% en 2,6 km 5-6%. De gemiddelde snelheid van ons zal dus niet hoog liggen. Daarbij komt dat het zwaar bewolkt is en je waarschijnlijk weinig boven kunt genieten van het mooie uitzicht. We besluiten om het rustig aan te doen, hotelletje te pakken en morgen met zonnig weer de pas te nemen.
Onderweg merken we dat het een goede beslissing is geweest, het is behoorlijk klimmen. We stoppen op 1065m en de wintersporthotels zijn talrijk te zien. Stoer hoor van ons om omringt door bergen om hier te fietsen.
Rond drie uur checken we in tegenover de bushalte voor morgen. Wauw, wat kun je dan weer genieten van een eigen douche, lekkere zachte handdoeken en een lekker bed met een superdik matras:) Vanavond eerst naar een bikers feest geweest in een tent. We hadden vast heimwee omdat we niet in een tent slapen. Ze zagen er stoer uit maar het was een tam feestje. Dus toch maar in een restaurant een schnitzel gegeten. Er zat een schijfje citroen bij om eroverheen te doen, drie keer raden...Jan lukt het om dit precies in zijn oog te spuiten:) Wanneer we de trap oplopen bij ons hotel voelen we de spierpijn in onze bovenbenen, dat belooft nog wat met al die klimpartijen die nog moeten komen.
Nu lekker slapen:) Liefs van ons
Gisingen - Klösterle 49 km

1. Tineke Hafkamp:
    25 juli 2015
    Slaap lekker!
  2. Carla:
    25 juli 2015
    Helemaal gelijk, rustig aan, het is tenslotte vakantie en heerlijk genieten van de Oostenrijkse ( echte ) schnitzel. Erik en Ron zijn er gek op. Hoop dat hij gesmaakt heeft, ondanks de citroen in het oog ipv over de schnitzel.
    En de bedden in Oostenrijk slapen altijd goed. Zeker prima voor jan zijn tug.
    Jan, je boft even niet als je in zo een tentje slaapt met dun matje, maar ja, je bent jong en je wilt wat, toch ?!
    Nu lekker genieten van de hotelkamer met alles erop en eraan en morgen weer fris verder.
    Succes morgen, en ...... even elkaars benen masseren, kunnen ze er morgen weer goed tegen aan xx
  3. Sylvie:
    26 juli 2015
    Jullie komen terug met super gespierde benen en geen ons vet denk ik!
    Je hebt zeker vreselijk moeten lachen toen Jan de citroen in zijn oog deed, ik zie het voor me.
    Heerlijk slapen vannacht en morgen hopelijk met het zonnetje verder!
    Liefs!xx
  4. Rom Guttinger:
    Beste Marlies en Jan,

Wat een stoere verhalen. Toch wel bijzonder dat je bepakt en bezakt en bekart de bergen overtrekt. Hannibal ging jullie voor, alleen deed hij meer Zwitserland aan. Hoe dan ook, hoog blijft het. Ik heb het ook een keer gedaan, over de Gothartpas. Op zo'n prestatie ben je je verdere leven lang trots. Behalve als je het vaker doet, want dan wordt het toch weer een beetje gewoontes. Een goede vriend van mij, ook een fietser, zegt altijd dat je de bergen uit moet dagen. Ik zoe zeggen, neem de uitdaging aan, cross er overheen; aan de andere kant wacht de afdaling.
    Veel plezier en mooie avonturen op jullie verdere reis naar Italia.

Groet, Rom
  5. Anca van de lande-van Roomen:
    26 juli 2015
    Hoi lieve fam groot gelijk rustig doen lekker slapen dat hebben jullie verdient mooi verhaal weer en wederom mooie foto's net een sprookje fijne dag vandaag liefs van ons xxx
  6. Mieke Pieket Weeserik:
    26 juli 2015
    Tjonge, jullie gaan ook zooo goed . Geniet en wij blijven jullie volgen . Rob en Mieke