We gaan vreemd:)

3 augustus 2016 - Na Hin, Laos

We gaan vreemd:)
Vandaag een dagje op de scooter weg. Voor mij een grotere uitdaging dan fietsen want ik ben niet zo'n held achterop. Je moet je compleet overgeven aan de bestuurder en ik heb graag zelf de controle:) Jan heeft prima gereden hoor, op het laatst hadden we bijna een kip tussen de wielen maar dat lag niet aan Jan.
We hebben een grot ( Kong Lor Cave) bezocht waar je met een boot 7,5 km doorheen vaart. Als je nagaat dat daarboven een enorme berg is snap je al dat het zeer indrukwekkend is om daar onderdoor te varen. Het is er pikdonker dus zowel de bestuurder als wij dragen mijnwerkerslampen. Ik denk niet dat je naar binnen moet gaan als je claustrofobie hebt, want je ziet een uur lang alleen maar waar je licht op schijnt. Halverwege de trip stopt de boot bij een strandje in de grot waar we een stuk door de grot wandelen. De hele grot zit vol met stalactieten en stalagmieten maar bij het wandelgedeelte zag je prachtige vormen. Geen idee hoe oud dit al is. De jongen die ons begeleidde schat ik op zo'n 14 jaar en spreekt helaas geen Engels. Hij deed het super! Af en toe was het zeer ondiep en liepen we daardoor even vast, maar ga het maar doen in het donker. Je zou verwachten dat het er heel druk zou zijn maar we waren bijna de enige bezoekers.
Op de terugweg moeten we tanken. Gaat iets anders dan in Nederland:) 1 litertje meneer? Waar ik kijk, zie ik kinderen spelen of helpen. Volgens mij gaan er heel veel kinderen hier niet naar school.
Vanavond weer een fietser in ons guesthouse! Nu een man uit Liverpool die al 5 maanden aan het fietsen is. Het was leuk om zijn verhalen te horen en samen te eten. Zo zie je ze nooit en dan twee in twee dagen.
Helaas gaan we morgen hier weer weg. Wat een geweldige plaats om te verblijven. Aan de andere kant vinden we het ook weer heerlijk om te fietsen. Morgen staat er een klim op het programma waarvan we zeker weten dat we moeten lopen (16%) Maakt niks uit we kijken wel hoever we omhoog komen:)
Liefs uit Laos Jan en Marlies

Na Hin- Kong Lor Cave (80 km v.v)

1. Tineke Hafkamp:
    3 augustus 2016
    Heel verstandig om af en toe 'vreemd te gaan', tenminste op deze manier. Een heel bijzondere ervaring weer. Zo'n druipsteengrot is altijd een belevenis, vooral als je bedenkt hoeveel eeuwen het duurt voor de stalagmieten en stalagtieten enigszins gegroeid zijn. Morgen sterkte met die 16% ! Ook met het dalen...!!!
  2. Marjan:
    4 augustus 2016
    Lekker op de scooter! Jullie genieten vol op! Succes morgen met de klimmetjes.....