bolletjes etappe

12 augustus 2018 - Saint-Just-en-Chevalet, Frankrijk

Bolletjes etappe.
Vandaag zetten we voor het eerst de wekker. De weersverwachting geeft aan dat het vandaag 33 graden gaat worden en we hebben een grote klim en aardig wat kilometers te gaan. Dus om 6.15 staan we al op. Bij de toilet zie ik een aanplakbiljet van het feest van gisteren. Een diner dansant voor 7 euro. Jammer dat bord hebben we gisteren gemist. Het zag er wel gezellig uit en klonk goed tot middernacht. We werden wakker toen het stil werd:)
Ik heb best wel kriebels in mijn buik van de route van vandaag. We zitten niet meer in de wijngebieden langs de Loire maar nu echt in  het Rhône gebied met pittige bergen. Voordat we daar zijn rijden we eerst nog een stuk ‘vlak’ langs de rivier. En ja hoor tot twee keer toe zien we een bever. Wat een super leuk beest met enorme snorharen. In Roanne drinken we nog even koffie en dan gaat het 17 km lange klimmen beginnen tot 854 m hoog.
Het gaat best goed totdat we beseffen dat we fout gaan. We hebben al een aardig eind geklommen en komen bij de andere kant van het stuwmeer uit. Terugrijden gaat wel lekker snel maar dan beginnen we weer opnieuw:( Er zit niks anders op. We hebben een splitsing zomaar voorbij gereden.
Natuurlijk stoppen we af en toe in de schaduw maar het gaat  goed. Rond half vijf rijden we moe maar voldaan de plaats binnen.
Dit keer hebben we weer geluk weer een camping met ernaast een zwembad.
Nu nog duimen dat de verwachte onweer niet te hevig gaat worden. In sommige gebieden is het al heel heftig geweest en daar zitten we niet op te wachten.Morgen verwachten ze ook een hoop regen. Een voordeel we slapen eerst uit, we zijn best moe:)
Liefs van ons Jan en Marlies

1. Piet en Tineke Hafkamp:
    13 augustus 2018
    Wat een prestatie ook vandaag weer. Mooie foto van die bever, die zie meestal niet zomaar.
  2. Ton:
    Wat een prachtige verhalen en schitterende foto's Jan en Marlies😉
    Leuk om zo mee te worden genomen in jullie belevenissen. Heb het goed samen en geniet van de mooie momenten😘. Heel veel liefs van ons Erica en Ton
  3. Anca van de lande-van Roomen:
    13 augustus 2018
    hoi lan marlies geweldig verhaal weer gelukkig geen regen jullie zijn echte kanjers veel plezier en fietse liefs van ons xxx