Stilte voor de storm.

28 juli 2017 - Laag-Soeren, Nederland

Stilte voor de storm.
Wanneer ik wakker word heb ik geen idee hoe laat het is. Het is al licht maar ik hoor geen verkeer, alleen de geluiden van de vogels. De kids van de buren blijken ook uit te slapen want het is nog doodstil en dus toch al 9.00.
In alle rust ontbijten we en het is al bijna middag als we de camping verlaten. We hebben vakantie dus rustig aan.
Die rust verdwijnt snel als we de camping af fietsen. Ook vandaag weer wind tegen maar behoorlijk heftige wind. Zoals altijd fiets ik zeker zo'n 10 meter achter Jan. Wanneer een meneer in een dorp ons voorbij ziet komen zegt hij tegen mij:" Hij heb iets voorsprong hè" :) Jan is net een diesel, zelfs met harde wind en bepakking rijdt hij een pittig tempo maar daar trek ik mij niks van aan:)
We zien de Twentse boerderijen met zijn groene houten puntdakjes. De meesten staan er goed onderhouden bij. Wat opvalt in deze omgeving is dat de mensen elkaar nog groeten. Wat geeft dat kleine woordje kleur aan  de dag.
En dan naderen we Bronkhorst. Wat een pittoresk 'stadje'. Er lopen heel wat toeristen rond die duidelijk wel wisten waar het op de kaart lag. Begrijpelijk want wat heeft het plaatsje leuke oude woningen en straatjes.Na even zoeken vinden we Judith's huis. Ze ligt buiten de loop van alle toeristen. Het huis ligt er prachtig en wat een tuin. Zoveel grond met moestuin, bloementuin, grasland, boomgaard teveel om op te noemen.
De jongste dochter is jarig. Je prijst jezelf toch gelukkig, net een week verhuist, dozen nog volop aanwezig en dan een jarige. Bij juud kan alles, ze heeft zelfs nog taarten gemaakt! Het is genieten om ze in hun nieuwe huis te zien. Er is nog veel te doen maar ook al heel veel gedaan. Het huis en tuin is werkelijk op hun lijf geschreven. Ze gaan het geweldig hebben daar en wennen vast heel snel.Vast eerder dan wij, zonder haar:(
Wanneer we weggaan steken we met een pontje de IJssel over. Wat een leuke omgeving.
Het wordt tijd om een camping op te zoeken. We slapen vannacht in Laag Soeren. Deze camping is redelijk vol. Er staat een grote snackwagen waar ze pannenkoeken bakken. Ze smaken heerlijk. Wanneer we betalen laat de mevrouw haar verbazing merken. "Dat jullie zo rustig kunnen eten terwijl jullie die tent nog op moeten zetten". Nou voor ons geen punt hoor. Vanavond even geklokt we staan helemaal klaar met een half uur!
Morgen gezond weer op en dan via de Postbank naar Arnhem/ Nijmegen.
Liefs van ons Jan en Marlies

1. Gert en Ankie Slokker:
    28 juli 2017
    Mooi verslag! En mooie foto's!
    Dat wordt klimmen morgen! Maar jullie zijn de Alpen over gekomen dus zal het wel lukken. Succes morgen!
    Gr Ankie en Gert
  2. Anca van de lande-van Roomen:
    29 juli 2017
    Fijn dat jullie weer in holland zijn wat een mooi verhaal weer waarom fiets jan zo hard arme liesje fijn die lekkere pannekoeken goede reis liefs van ons xxx