We gaan nog niet naar huis nog lange niet:)

27 juli 2017 - Neede, Nederland

We gaan nog niet naar huis nog lange niet:)
Wanneer we al vroeg wakker worden door de wekker schijnt de zon. Dit is wel een pijnlijk moment, hoe blij ik ook ben dat het niet meer regent. We kunnen niet meer terug, de kaartjes zijn gekocht. Jammer voor de mensen hier maar het geeft ons toch ook een beetje troost, de zon is hier niet voor lang.
In de trein blijken we niet de enige Nederlanders te zijn die teruggaan vanwege de regen. Nog een stel, op prachtige Santos fietsen ( ik vond het meteen al mensen die goede keuzes kunnen maken) waren ook van armoe bezig met de terugreis.
Ik las tijdens de reis de reacties op het blog. Mieke, een gouden collega, stelde een lange afstand fietstocht voor.
We hadden nog even de tijd in de trein om de routes te bekijken en ja hoor we zijn in Hengelo uitgestapt. We hebben besloten dat we nog niet naar huis willen:)
We gaan nu de ronde van Nederland fietsen. Redden we niet helemaal want is 1300km lang maar dat hoeft ook niet.
We zijn totaal niet voorbereidt en de tassen zitten niet echt goed ingepakt. Normaal doe ik bij Jan iets meer maar ja nu...:)
Het is net elf uur als we in Hengelo uitstappen en ..nog steeds droog!
De route voert ons langs rustige weggetjes en meteen genieten we van de heerlijke luchtjes gras, stront maar ook bloemen. Fietsen is vrijheid! Binnen een uur stappen we geloof ik al drie keer af:) alles kan we hebben geen haast.
Langs de kant van de weg staat gratis koffie en thee klaar, daar hebben we wel trek in, dus ja dan stoppen we in Twekkelo. Er ligt een notitieboekje bij waar je wat kunt opschrijven. Het voelt als op de Camino. In het boekje vinden we ook terug waar de driehoekige groene huisjes in de weilanden voor dienen. Het is voor zoutwinning. De oude fabriek die ze hier vroeger voor gebruikten komen we iets later tegen in Boekelo.
Uiteindelijk belanden we in Neede op een camping waar we samen met maar één andere tent staan. Ongelofelijk en het is zo'n kindvriendelijke camping. Zelfs voor het ene gezin gaat de animatie: helpen bij de boer, bbq met brood op een stok gewoon door.
Het is maar goed dat we de tent opzetten. Het water loopt er letterlijk uit. Heerlijk wat een rust. We koken uitgebreid en de BBQ gaat erbij aan. Even later zitten we samen te genieten, zonnetje erbij wat wil een mens nog meer. Naar huis gaan willen we (nog) niet. Morgen blijft het volgens de berichten weer droog dus..
Wie schertst mijn verbazing als ik vanavond de route bekijk. We fietsen vlak langs de 'stad' Bronkhorst waar mijn collega Judith net naar toe is verhuist. Nooit gedacht dat ik zo snel langs zou gaan:) In de gids die we hebben gehaald staat zelfs Bronkhorst beschreven.
Ondertussen dat ik het verslag schrijf heeft Jan de fietsen nagekeken. We zijn weer helemaal klaar voor deze tocht.
Liefs van ons Jan en Marlies

1. Anneke:
    27 juli 2017
    Wat een super wending! Wind in de rug en weer lekker op pad! Veel plezier en groetjes aan Judith!
  2. Piet en Tineke Hafkamp:
    27 juli 2017
    Geniet van het mooie Nederland! Jammer van Duitsland, maar dat blijft wel op jullie wachten. Morgen een leuk verrassingsbezoek aan Judith in het echt authentieke Bronkhorst. Doe daar onze hartelijke groeten.
  3. Mieke Hilverts:
    27 juli 2017
    Wat goed! Problemen zijn er om opgelost te worden en zo komt er van alles moois op je pad! Dikke kus voor Juud!
  4. Marjan:
    27 juli 2017
    Wat geweldig! Zoveel beter om je vakantie voort te zetten.....dan terug! Nederland gaat jullie verrassen.
  5. Paul:
    28 juli 2017
    Wat goed dat jullie toch een goede wending aan de tocht hebben kunnen geven. En je ziet: Nederland is ook mooi. Geniet van je rust en vrijheid. Dikke kus.
  6. Rom Guttinger:
    28 juli 2017
    Lekker flexibel zou ik zeggen.
    Nu maar homenop standvastig mooi zomerweer.
    Een mooie ronde toegewenst.

Groet, Rom
  7. Gert en Ankie Slokker:
    28 juli 2017
    Wat een flexibiliteit! Geniet van de nieuwe route. Doe de Gr aan Bronckhorst!
  8. Roelie:
    28 juli 2017
    Wat heerlijk dat jullie het do oplossen! Ach en Twents en Achterhoeks klinkt al bijna buitenlands! Veel fietspleziet samen!