Regen, regen en nog eens regen.

25 juli 2017 - Potsdam, Duitsland

Het komt 's nachts met bakken uit de hemel. De plek waar we staan kan het water niet aan, maar ja waar op de camping wel. De tent heeft de test doorstaan al is de binnentent wel vies van het opspattende modder. We hadden een wegwerp grondzeil maar dat is echt niks. Behoorlijk ondergelopen laten we maar zeggen. Dit is echt creperen, hopelijk klaart het snel weer op.
Er is een ruimte op de camping  waar je zelf kunt koken en eten. We zitten er warm en droog en ontbijten er samen met andere gasten. We overwegen nog even of we niet naar de warmte kunnen per trein of vliegtuig maar dat verwerpen we weer. Het zal toch eens droog worden...
We breken vandaag niet op maar fietsen terug naar Potsdam en pakken daar de warmte bij een sauna. Het is een groot splinternieuw complex met alle denkbeeldige luxe. Tot een douche met diverse standen: regendouche met lichtflitsen en onweersgeluiden, neveldouche met vogelgeluiden en zachte verlichting. Heerlijk we genieten! Tijdens een relax moment liggen we in ligstoelen voor het raam. Nadat er een paar keer iemand voorbij loopt zegt Jan dat het wel een modeshow lijkt en hij speelt meteen voor commentator:" ..en hier is dan onze volgende mannelijke mannequin, hij draagt een niemendalletje  van eigen merk" :)
Heerlijk schoon en fris stappen we naar buiten en het is gelukkig droog. We bekijken de stad Potsdam en zien de Nederlandse huizen. Op een ervan staat zelfs van Gogh's restaurant. Waar hebben de Nederlanders niet hun stempel achtergelaten. Het is fris en helaas al wat te laat om het kasteel te bezoeken. Schijnt juist een prachtige tuin te hebben. Helaas we kunnen niet alles en moeten keuzes maken.
Het weerbericht blijft slecht maar morgen gaan we weer fietsen. We zien het wel...